آفتاب

انتشار گزارش انگلیس درباره اخوان‌المسلمین به تأخیر افتاد

انتشار گزارش انگلیس درباره اخوان‌المسلمین به تأخیر افتاد

گزارش دولت انگلیس درباره اخوان‌المسلمین مصر در حالی به تأخیر افتاده که وزرا و مقام‌های ارشد دولت لندن بر سر یافته‌های این گزارش با یکدیگر توافق ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از تعدادی از مقام‌های انگلیسی نوشت: "دیوید کامرون"، نخست‌وزیر بریتانیا تحت فشار برخی از متحدانش در حوزه خلیج فارس از سفیر انگلیس در عربستان خواسته‌ تا در این‌باره که آیا باید اخوان‌المسلمین مصر جزو یک سازمان تروریستی رده‌بندی شود یا خیر تحقیقاتی انجام دهد.

این روزنامه نوشت، در گزارش دولت لندن مشخص شده که نباید به این گروه سیاسی برچسب یک سازمان تروریستی زده شود و شواهد کمی درباره شرکت داشتن اعضای این گروه در فعالیت‌های تروریستی وجود دارد. البته وزرای کابینه کامرون از بیم رفتار ناخوشیاند متحدان انگلیس در خاورمیانه انتشار این گزارش را برای چندین هفته به تأخیر انداخته‌اند.

اخوان‌المسلمین مصر که یک جنبش سازمان‌یافته و بسیار موفق سیاسی است، از زمان به دست گرفتن قدرت توسط "عبدالفتاح السیسی" فرمانده سابق ارتش و برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب، شاهد کشته شدن صدها تن از حامیانش و بازداشت هزاران تن دیگر بوده است.

انتهای پیام

کد N450660

وبگردی