آفتاب
امکان حضور در بخش تیمی نیست؛

انتقاد رئیس تنیس روی میز از سهمیه‌های این رشته برای بازی‌های آسیایی اینچئون

انتقاد رئیس تنیس روی میز از سهمیه‌های این رشته برای بازی‌های آسیایی اینچئون

رئیس فدراسیون تنیس روی میز که تا چندی پیش پیگیر اعزام نمایندگان این رشته به بازی‌های آسیایی بود، حالا از تعداد سهمیه‌های اختصاص یافته به بخش مردان انتقاد دارد و به گفته خود پیگیر افزایش تعداد آنهاست. زارع‌پور می‌گوید با دو سهمیه‌ای که داریم، نمی‌توانیم در بخش تیمی بازی‌های آسیایی شرکت کنیم و این برخلاف برنامه ریزی و هدف گذاری ماست.

محمد زارع‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قرار ما برای اعزام سه بازیکن در بخش مردان و یک بازیکن در بخش بانوان به بازی‌های آسیایی بود، اظهارداشت: اما مسئولان کمیته ملی المپیک بدون در نظر گرفتن این مسئله تصمیم خودشان را گرفتند و برای شرکت در این بازی‌ها دو سهمیه در بخش مردان به ما داده‌اند در حالی که با این تعداد بازیکن امکان حضورمان در بخش تیمی بازی‌های آسیایی نیست و این نتایج خوبی برای ما نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه با داشتن دو بازیکن در بخش مردان فقط می‌توانیم در رقابت‌های انفرادی و دوبل بازی‌های آسیایی شرکت کنیم، خاطرنشان کرد: در بازی‌های آسیایی 2010، پینگ‌پنگ‌بازان ایران پس از چند دوره غیبت در بازی‌های شرکت کردند و حالا اگر در بخش تیمی شرکت نکنیم برگشت به عقب خواهیم داشت . حداقل اینکه اگر بازیکنان ما نتوانند در بخش تیمی بازی‌های آسیایی امسال شرکت کنند، چهار سال در قرعه‌کشی و سید بندی بازی‌های آسیایی با مشکل مواجه خواهند شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه تیم ملی ایران در مسابقات 2013 قهرمانی آسیا بعد از 17 سال در رده هشتم آسیا قرار گرفت، یادآور شد: بر همین اساس برنامه ریزی ما برای بازی‌های آسیایی امسال با الویت حضور در بخش مردان، قرار گرفتن در رده پنجم تا هشتم بود اما با تصمیمی که برای اعزام تنها دو بازیکن در بخش مردان گرفته شد، این برنامه ما محقق نخواهد شد.  

زارع‌پور همچنین با اشاره به اینکه مسابقات تنیس روی میز بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی ابتدا در بخش تیمی برگزار خواهد شد، گفت: با این شرایط بازیکنان ما بدون حضور در بخش تیمی باید برگزار کننده دیدارهای انفرادی باشند و این شاید در نتیجه‌گیری آنها در این بخش از مسابقات هم تاثیرگذار باشد. به هر حال اگر بازیکنان در بخش تیمی شرکت کنند به نوعی آمادگی و تجربه بهتری برای حضور در بخش انفرادی و دوبل را به دست می‌آورند.

رئیس فدراسیون تنیس در پایان به خبرنگار مهر گفت: مکاتباتی را با مسئولان کمیته ملی المپیک انجام داده‌ایم و در حال پیگیری رایزنی‌های‌مان هم هستیم تا این مشکل را برطرف کنیم به خصوص اینکه اولویت ما برای بازی‌های آسیایی حضور کامل در دیدارهای بخش مردان است.

به گزارش مهر، تنیس روی میز جزو رشته‌های گروه سوم کمیته ملی المپیک برای بازی‌های آسیایی است. اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در آخرین نشست خود که هفته گذشته برگزار شد، حضور نمایندگانی از این رشته در بازی‌های آسیایی را در کنار سه رشته دیگر از این گروه به تصویب رساندند. البته مسئولان کمیته ملی المپیک پیش از این هم اعلام کرده بودند که در مورد رشته‌های گروه سوم حضور حداقلی در اینچئون مد نظر است.

کد N450644

وبگردی