آفتاب

پایان نشست چهارجانبه اوکراین در برلین

پایان نشست چهارجانبه اوکراین در برلین

نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه در برلین برای دستیابی به راه حلی برای بحران اوکراین به پایان رسیده است و قرار شد این وزرا دستاوردهای این نشست را به‌اطلاع دولت‌هایشان برسانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایتارتاس، پاول کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه در پیامی اعلام کرد: نشست برلین به پایان رسیده است. این نشست بسیار پیچیده بود و تنها پنج ساعت به‌طول انجامید اما کافی نبود و ساعت‌ها زمان لازم است تا نقشه راه مشخص شود. در جریان این مذاکرات دولت کی‌یف از خط قرمز‌های خود عبور نکرد.

ما در جریان مذاکرات بر مواضع خود اصرار کردیم و از سوی حامیان اوکراین نیز حمایت شدیم.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز گفت که در برخی موارد پیشرفت‌هایی حاصل شده است و قرار است این وزرا دستاوردهای این نشست را به‌ اطلاع دولت‌هایشان برسانند.

وی گفت: این مذاکرات لازم بود. من از وزرای روسیه، اوکراین و فرانسه برای قبول این دعوت تشکر می‌کنم. مذاکرات طولانی بود اما دوستانه بود. ما در نشست راههایی را که از طریق آن می‌توان اقدامات نظامی را به حالت تعلیق درآورد بررسی کردیم. علاوه بر این کمک‌های بشردوستانه به غیر نظامیان نیز از موضوعات بررسی شده است. مذاکرات دشواری بود با این حال گمان می‌کنم که در برخی موارد پیشرفت‌هایی حاصل شد و قرار است وزرا نتایج را به اطلاع پایتخت‌هایشان برسانند.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: روز دوشنبه و سه‌شنبه تصمیم‌گیری می‌شود که مذاکرات در چه روزهایی ادامه یابد. ما به‌ دنبال آن هستیم تا آتش‌بس برقرار شده و از تلفات جدید جلوگیری کنیم.

در همین حال وزیر امور خارجه اوکراین از همتایان آلمانی و فرانسوی خود برای حمایت از کی‌یف تشکر کرد. وی گفت: زمانی‌ که قرار است یک دولت از خط قرمزهایش عبور کند، دیگر جایی برای سازش وجود ندارد. ما از خط قرمزها عبور نکردیم و از طرف شرکایمان حمایت شدیم. من از فرانک والتر اشتاین‌مایر و لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه تشکر می‌کنم.

مذاکرات وزرای امور خارجه روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه عصر روز یکشنبه در برلین آغاز شد تا به سازشی برای درگیری‌های اوکراین دست یابد.

انتهای پیام

کد N450561

وبگردی