آفتاب

وزارت کشور تونس:تونلی بین الجزایر، تونس ولیبی وجود ندارد

وزارت کشور تونس:تونلی بین الجزایر، تونس ولیبی وجود ندارد

بیروت – ایرنا – وزارت کشور تونس اعلام کرد که تونلی بین این کشور، الجزایر و لیبی وجود ندارد و هرگونه خبری در این خصوص عاری از صحت است.

به گزارش ایرنا ، روزنامه تونسی « الصریح» روز یکشنبه از کشف یک تونل بین الجزایر، تونس و لیبی خبر داد که بسرعت در پایگاه های اجتماعی و رادیو های خصوصی بازتابی گسترده یافت.

الصریح به نقل از یک منبع امنیتی الجزایری خبر داد که نیروهای ارتش الجزایر موفق به کشف تونلی به طول چندین کیلومتر شده اند که نوار مرزی سه کشور تونس ، الجزایر و لیبی را به هم مرتبط می کند و در آنها مواد غذایی ، لباس و سلاح و مهمات پیدا شده است.

منابع الجزایری این روزنامه تونسی با بیان اینکه نیروهای هوایی تونس و الجزایر این تونل را بمباران کرده اند تا از فرار احتمالی تروریست ها جلوگیری شود، می افزایند: نیروهای ارتش الجزایر هنگام عبور از داخل این تونل نگران کارگذاشته شدن مین و بمب توسط تروریست ها بوده اند.

« الشروق » دیگر روزنامه تونسی هم نوشت: وزارت کشور تونس با غیرواقعی خواندن این خبر، تاکید کرده است که شرایط جغرافیایی منطقه اجازه حفر چنین تونلی را نمی دهد.

این وزارتخانه با ابراز تعجب از اصرار برخی رسانه ها برای پخش این اطلاعات ساختگی، آن را خطری برای امنیت و حاکمیت ملی این سه کشور بویژه تونس خوانده است.

وزارت کشور تونس با درخواست از رسانه ها برای اهتمام ویژه به مسائل امنیتی و نظامی قبل از انتشار این گونه اخبار با مبادی ذیربط تماس گرفته و اطلاعات درست را منتشر کنند.

وزارت کشور تونس همچنین از رسانه های این کشور خواسته است به نیروهای امنیتی و ارتش تونس در ماموریت سنگین و خطیر مبارزه با تروریسم همچون گذشته کمک و از انتشار اطلاعات مشکوک و با منابع ناشناخته خودداری کنند.

خاورم ** 1324
کد N450410

وبگردی