آفتاب

ارتش چاد ۸۷ نیجریه‌ای را از چنگال بوکو حرام آزاد کرد

ارتش چاد ۸۷ نیجریه‌ای را از چنگال بوکو حرام آزاد کرد

گزارش‌های رسیده از غرب آفریقا حاکی از آن است که سربازان جمهوری چاد ۸۷ روستایی نیجریه را که چند روز پیش توسط گروه شورشی بوکو حرام ربوده شده بودند، آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یک مقام امنیتی نیجریه عنوان کرد که سربازان چاد یک کاروان اتوبوس را در یک ایست بازرسی متوقف کردند که حامل شورشیان مسلح بوکو حرام و روستائیان اسیر شده بود.

بی‌بی‌سی نیز در این باره گزارش داد که افراد ربوده شده که عمدتا ماهیگیر و اعضای خانواده آنها بودند در روستایی در نزدیکی دریاچه چاد در مرز نیجریه و چاد ربوده شده و به چاد برده شدند.

گزارش شده که گروهی از شورشیان پس از متوقف شدن کاروان اتوبوس حامل اسیران از محل گریختند اما شش نفر از آنها اکنون در بازداشت ارتش چاد هستند.

یک مقام محلی نیجریه‌ای گفت که روستاییان نجات یافته شامل ۶۵ مرد و ۲۲ زن هستند اما حدود ۳۰ نفر دیگر از آنها همچنان در اسارت گروه 'بوکو حرام' قرار دارند.

گروه بوکو حرام در ماه آوریل بیش از ۲۰۰ دختر بچه را از مدرسه‌ای در شمال نیجریه ربود و تهدید کرد که دختران را در بازار خواهد فروخت.

بوکو حرام علاوه بر آدم‌ربایی در بمب‌گذاری و ترور در نیجریه فعال بوده و تعدادی از قربانیان این گروه رهبران مسلمان معتدل آن کشور بوده‌اند که با عقاید این گروه اعلام مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N450292

وبگردی