آفتاب

وضعیت پرونده‌های قضایی در استان قزوین

وضعیت پرونده‌های قضایی در استان قزوین

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در بازدید از زندان مرکزی قزوین گفت: به روز بودن پرونده‌های زندانیان در اولویت کارهای اجرای احکام است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، محمد نورجو در بازدید از واحد اجرای احکام زندان مرکزی قزوین اظهار کرد: آگاهی کارکنان اجرای احکام از پرونده‌های مددجویان و بروز رسانی آن‌ها موجب تسریع در روند دادرسی می‌شود.

وی از همکاری نزدیک اجرای احکام زندان‌های استان قزوین با دادیاران ناظر بر زندان، برای پیگیری پرونده‌های زندانیان خبرداد و افزود: این امر در کاهش اطاله دادرسی مؤثر بوده و موجب تسریع در رسیدگی به پرونده زندانیان درمحاکم قضایی شده است.

وی تصریح کرد: همسویی نزدیک اجرای احکام محاکم قضایی و زندان‌ها، بسیاری از مشکلات قضایی زندانیان را مرتفع می‌کند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به بروز بودن پرونده قضایی مددجویان ادامه داد: با تلاش و همت همکاران اجرای احکام زندان‌های استان، کلیه پرونده‌های قضایی مددجویان به روز و تمامی خدمات و اقدامات قضایی به‌صورت سیستمی و الکترونیکی به مددجویان و خانواده آن‌ها ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با مکانیزه شدن فرآیند خدمات به زندانیان، در زمان رسیدگی به مسائل و مشکلات قضایی مددجویان صرفه‌جویی شده است.

در ادامه محمود ترابی سرپرست زندان مرکزی قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی با تحت پوشش قراردادن خانواده‌های زندانیان کاهش می‌یابد.

وی این بازدید را در جهت بررسی و یافتن راهکارهای جدید به منظور عملیاتی کردن مفاد تفاهم نامه منعقده بین سازمان زندان‌های کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: تعامل نزدیک مددکاران اجتماعی کمیته امداد و زندان ضروری است که زمینه بروز بسیاری از انحرافات و آسیب‌هایی که خانواده زندانیان را تهدید می‌کند را از بین خواهد برد.

وی با تشریح فرآیند شناسایی زندانیان بی‌بضاعت توسط مددکاران زندان اظهار کرد: شناسایی زندانیان نیازمند و خانواده‌های بی‌بضاعت از جمله وظایف مددکاران اجتماعی زندان‌هاست که پس از سیر مراحل لازم جهت تحت پوشش قرار گرفتن و یا دریافت خدمات حمایتی به انجمن حمایت زندانیان و یا کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)معرفی می‌شوند.

سرپرست زندان مرکزی قزوین به مفاد تفاهم‌نامه منعقده سازمان زندان‌ها وکمیته امداد اشاره و اظهار کرد: در تفاهم‌نامه مذکور، انجمن حمایت زندانیان نقش پل ارتباطی بین زندان‌ها و کمیته امداد را ایفا می‌کند.

ترابی هدف از اجرایی کردن این تفاهم‌نامه را شناسایی به موقع خانواده‌های نیازمند از سوی مددکاران زندان و تحت پوشش قرارگرفتن آن‌ها در کمیته امداد ذکر کرد.

انتهای پیام

کد N450223

وبگردی