آفتاب

بارزانی خواستار حمایت نظامی آلمان از نیروهای کرد شد

بارزانی خواستار حمایت نظامی آلمان از نیروهای کرد شد

تهران-ایرنا- ˈمسعود بارزانیˈ رییس اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه از مقام های آلمانی خواست تا نیروهای کرد را برای مقابله با عناصر تروریستی داعش به تجهیزات سنگین نظامی مجهز کند.

به گزارش پایگاه خبری مصریˈ الیوم السابعˈ، بارزانی در گفت و گو با روزنامه آلمانی ˈبیلدˈ افزود:ما منتظر دریافت سلاح های قوی نه تنها از آمریکا، بلکه از سوی همپیمانان دیگر خود از جمله آلمان هستیم.

وی با بیان اینکه ما اکنون در حال تجربه کردن نقطه عطفی در نبرد با تروریسم هستیم، یادآورشد: کسانی که می خواهند از اروپا در مقابل تروریسم حمایت کنند، امروز باید از کردستان دفاع و نیروهای کرد را به سلاح تجهیز کنند.

رییس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: ما از جامعه بین الملل نمی خواهیم که برای ما نیروی جنگی ارسال کنند، بلکه تنها خواسته ما ارسال تجهیزات نظامی برای مبارزه با عناصر داعش است.

بر اساس این گزارش،کشمکش های سیاسی بسیاری در آلمان در خصوص مجهز کردن نیروهای کردستان به تجهیزات و سلاح های جنگی وجود دارد به طوری که بر اساس یک نظر سنجی، 74درصد از مردم این کشور با ارسال سلاح به کردستان عراق مخالفند.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) بخش هایی از شمال عراق را به تصرف خود درآورده و تهدید به تجزیه این کشور کرده اند. این گروه در پیشروی های اخیر خود در شمال و مرکز عراق، مرتکب جنایت های بی سابقه ای شده است.

رسانام**9329**1010
کد N450175

وبگردی