آفتاب
هروی در گفت‌وگو با ایلنا:

رکود علمی و ناآرامی در دانشگاه‌ها دروغ است

رکود علمی و ناآرامی در دانشگاه‌ها دروغ است

نگاه، نگاه سیاسی است و اگر مجلس دچار حاشیه نشود و به خاطر مسائل حاشیه‌ای رای ندهد، تصور نمی‌کنم که استیضاح وزیر رای بیاورد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادعای برخی استیضاح‌کنندگان وزیر علوم مبنی بر رکود علمی و ناآرامی‌ها در دانشگاه‌ها را رد کرد.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص مساله استیضاح وزیر علوم گفت: برخی از حضرات ادعا می‌کنند که بحث استیضاح بورسیه‌های غیر قانونی نیست و من می‌خواهم بگویم که نقطه قوت قضیه همین است چرا که اصل قضیه قانونی نیست.

وی تاکید کرد:‌این افراد بر اساس چه قانونی بورس شدند در حالی که آزمون ندادند و پس از پایان دوران دکتری نیز استخدام شدند در حالی که هیچ مصوبه قانونی وجود ندارد و ایراد اساسی ما نیز همین مساله است.

هروی بحث استیضاح را بیشتر سیاسی خواند و در خصوص اینکه به نظر شما اقلیت مجلس می‌تواند اکثریت را برای استیضاح فرجی دانا با خود همراه کند، اظهار کرد: نگاه، نگاه سیاسی است اگر مجلس دچار حاشیه نشود و به خاطر مسائل حاشیه‌ای رای ندهد، تصور نمی‌کنم که استیضاح وزیر رای بیاورد. خوشبختانه حرکتی که آغاز شده حرکت خوبی بوده است و نمایندگان از حق خود دفاع می‌کنند و وزیر نیز باید از عملکرد خود دفاع و رویکرد یکساله‌اش را تشریح کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اخلاق‌مند بودن فرجی دانا اظهار کرد: من به ایشان توصیه کردم که در جلسه استیضاح واقعیات عملکرد چندین ماه خود را بیان کند. برخلاف نظر برخی دوستان که معتقدند رشد علمی و فناوری در دانشگاه متوقف شده ما شاهد سرعت گرفتن این امر هستیم و بحث به هم خوردن فضای دانشگاه و ناآرامی در محیط دانشگاهی را نیز قبول ندارم و دروغ است.

کد N450159

وبگردی