آفتاب
معاون اول رییس جمهور:

دولت تدبیر و امید صیانت از خون شهدا را رسالت خود می‌داند

دولت تدبیر و امید صیانت از خون شهدا را رسالت خود می‌داند

امروز جمهوری اسلامی ایران باید چهره رحمانی اسلام را در دنیا به نمایش گذارده و منادی حق و عدالت باشد./ملت و مکتبی که چنین انسان‌هایی را تحویل جامعه می‌دهند هیچگاه شکست‌پذیر نیست و امیدواریم بتوانیم این راه را دنبال کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید قدردان خون شهدا و ایثارگران باشیم، گفت: دولت تدبیر و امید رسالت خود می‌داند که آرمان‌های شهدا را شناسایی و برای تحقق آن تلاش کند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در کنگره ملی تجلیل از شهدای غریب آزاده که همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور برگزار شد، از حضور در جمع خانواده‌های صبور، مقاوم و سربلند شاهد و آزاده ابراز خرسندی کرد و گفت: ملت بزرگ ایران مدیون و میراث دار خون شهدای عزیز و بزرگوار است.

معاون اول رییس جمهور افزود: یک ملت زمانی می‌تواند در تاریخ سربلند باشد که به شهادت، ایثار و ازخودگذشتگی باور داشته و به این مفاهیم بلند عمل کند.

جهانگیری با بیان اینکه تمام دستاوردهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ۳۶ سال گذشته مرهون فداکاری‌های شهدا و ایثارگران است، افزود: شهدا، آزادگان و ایثارگران در بحرانی‌ترین شرایط کشور با اقتدار در مقابل دشمن سینه سپر کردند و برای ملت ایران سرافرازی به ارمغان آوردند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به کلام خداوند در قرآن مبنی بر اینکه شهدا همواره زنده هستند و خونشان به هدر نخواهد رفت، تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود بتوانیم با اطمینان نسبت به آینده جمهوری اسلامی ایران سخن بگوییم، این است که خون شهیدان در پای درخت تنومند ایران اسلامی ریخته شده و یقیناً این خون به هدر نخواهد رفت.

جهانگیری اظهار داشت: تجلیل از خانواده‌های شهدای غریب و برپایی مراسم سالگرد برای ورود آزادگان یقیناً از مهمترین رسالت‌ها بر دوش ماست، باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت همواره زنده بماند و نسل به نسل منتقل شود تا فرزندان این آب و خاک بدانند پدرانشان در چه شرایطی از این کشور دفاع کردند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه وقتی سخن از اسیر به میان می آید به یاد اسرای کربلا می‌افتیم، افزود: شهدا و آزادگان در سخت‌ترین شرایط از آرمان‌های انقلاب و امام راحل، در چنگال دشمن دفاع کردند و همواره در این مسیر از خود مقاومت نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای غریب آزاده کسانی هستند که نشان‌ها و مدال‌های افتخار فراوانی بر سینه دارند و برای این آب و خاک و دفاع از اسلام جنگیده‌اند، اسیر شده، سختی‌های جانبازی را تجربه کرده و به شهادت رسیده‌اند که هرکدام از این‌ها می‌تواند برای یک ایرانی مدال افتخاری محسوب گردد.

جهانگیری تصریح کرد: ملت و مکتبی که چنین انسان‌هایی را تحویل جامعه می‌دهند هیچگاه شکست‌پذیر نیست و امیدواریم بتوانیم این راه را دنبال کنیم.

وی افزود: وقتی صحبت از آزادگان شهید به میان می‌آید نام شهدایی همچون شهید تندگویان، سرلشكر لشگری و شهید ابوترابی به ذهن خطور می‌کند که امیدواریم بتوانیم قدردان خون و پیرو راه این عزیزان باشیم.

جهانگیری در ادامه یکی از وظایف دولت در قبال شهدا را صیانت از خون آنان عنوان کرد و افزود: امروز باید برای حراست از نهال جمهوری اسلامی ایران که امروز به درختی تنومند تبدیل شده تلاش کنیم و در جهت امنیت، آسایش و رفاه مردم ایران گام برداریم.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز در دنیایی هستیم که رژیم‌های گرگ صفت همچون رژیم صهیونیستی که از انسانیت بویی نبرده‌اند دست به جنایت‌های بی‌سابقه، کودک کشی و اقدامات ضد انسانی کم‌نظیر در طول تاریخ می‌زنند كه وجدان سازمانهای بین المللی در كنار این جنایات خاموش است و ایران تلاش می كند فریاد مظلومیت آنها را به گوش جهانیان برساند.

جهانگیری افزود: امروز از یک سو با غده چرکین و سرطانی رژیم صهیونیستی روبرو هستیم و ازسوی دیگر گروهک تروریستی داعش که تحت عنوان اسلام دست به جنایت‌های فجیعی در عراق و سوریه می‌زند. امروز جمهوری اسلامی ایران باید چهره رحمانی اسلام را در دنیا به نمایش گذارده و منادی حق و عدالت باشد.

معاون اول رییس جمهور افزود: این مسیری است که دولت تدبیر و امید دنبال خواهد کرد و در کنار آن به مسائل و مشکلات زندگی مردم، توسعه کشور و رفع بیکاری نیزخواهد پرداخت.

جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود از مدیران، کارکنان و دست‌اندرکاران بنیاد شهید قدردانی کرد و گفت: دولت تلاش می کند در حد توان و وسع خود مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران را رفع نماید.

کد N450061

وبگردی