آفتاب
مناف هاشمی مطرح کرد:

وزات ورزش درخواست کمک مالی برای تمدید قرارداد کی‌روش نداشته است

وزات ورزش درخواست کمک مالی برای تمدید قرارداد کی‌روش نداشته است

معاون منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه امسال هیچ پرداختی از سوی این وزارتخانه به سرخآبی ها انجام نشده، گفت: در رابطه با تمدید قرارداد کی روش تا به امروز هیچ گونه درخواست مالی نداشتیم اما اگر این درخواست مطرح شود و ما هم احساس کسری کنیم، کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مناف هاشمی در نشست خبری که امروز یکشنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار کرد با اشاره به نشستی که همراه با گودرزی در مجلس داشت، اظهار داشت: دکتر گودرزی تعامل خوبی با مجلس آغاز کرده، معاونت پارلمانی هم کمک حالمان در این زمینه بوده است. هر دو سه هفته یکبار نشست هایی را با کمیسیون اجتماعی داریم در این نشست ها حداقل 20 نماینده مشکلات مرتبط و به روز را مطرح می کنند، مباحثی مانند موضوعات ورزش قهرمانی که در رابطه با آنها تصمیم گیری لازم هم می شود.

وی ادامه داد: در نشست امروز هم حدود 16 نماینده موارد خود را مطرح کردند که با کمترین تنش مورد بررسی قرار گرفت. به طور مثال یکی از نمایندگان بحث واگذاری برخی از اماکن شهر خود به بخش خصوصی را داشت که در این زمینه اعلام کردیم آیین نامه مورد نظر هفته پیش ابلاغ شده است و به همین دلیل او هم قانع شد و سئوال خود را پس گرفت.

معاون منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان همچنین با اشاره به نشست هایی که در راستای سفرهای استانی مقام معظم رهبری برگزار شده، اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا خیلی از پروژه ها را کلنگ زنی کردیم که امیدواریم با داشتن اعتبارات لازم تمام آنها به موقع به اتمام برسند. در مجموع امید زیادی داریم تا پایان سال 94 قسمت عمده کار تمام شود، در این زمینه باید بگویم پروژه های کوچک 11 میلیارد اعتبار لازم داشت که به طور کامل تخصیص پیدا کرده است، امیدوارم این پروژه ها که تعدادشان 50 پروژه است تا پایان امسال به طور کامل تمام شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه آیین نامه های دولت را برای اجرایی کردن بودجه سال 93 در استانها عملیاتی می کنیم، خاطرنشان کرد: برای احکام بودجه 93 جهت واگذاری به بخش خصوصی و حوزه خیرین باشگاه ساز از طرف دولت ابلاغیه لازم را گرفته ایم و همچنین آیین نامه هایی که طبق آن پروژه هایی که بین صفر تا 50 درصدشان به اتمام رسیده باید به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی در این رابطه تاکید کرد: این ابلاغیه به 31 استان اعلام شده است، امیدواریم ظرف چند روز آینده بتوانیم با برگزاری کلاس توجیهی در تهران، مدیران کل استانها را هم نسبت به آن آشناتر کنیم. در کل ظرفیت های خوبی در آیین نامه سال 93 است ضمن اینکه تاکید می کنم استانها در تبدیل اماکن ورزشی فرسوده به حالت احسنت مشکلی نخواهند داشت.

هاشمی با تاکید بر اینکه سیاستی را دنبال می کنیم که بر اساس آن بخش خصوصی را از محل اعتباری که برای آنها ایجاد می کنیم فعال خواهیم کرد، یادآور شد: در این راستا طی 9 ماه گذشته 61 متقاضی درخواست خود را برای گرفتن وام به وزارتخانه اعلام کرده اند. از این تعداد 50 مورد را به بانک توسعه تعاون معرفی کردیم که تعدادی از آنها تا به امروز موفق به دریافت وام شده اند.

وی با بیان اینکه یکی از بحث ها و موارد کاری ما ایجاد کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری است، یادآور شد: پروژه های بزرگی مانند کبکانیان، حیدرنیا و شیرودی وجود دارند که همچنان کاربرد ورزشی دارند اما نه با کیفیت بالا. در واقع این گونه پروژه ها استانداردهای لازم را ندارند. و طبیعتا با استفاده از ظرفیت های قانونی باید آنها را احیا و فعال کنیم. این کمیسیون به ریاست وزیر ورزش و نایب رئیسی من تا به امروز 7 جلسه برگزار کرده است و این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

معاون منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان همچنین در رابطه با حسابرسی و پرداخت به موقع بودجه به فدراسیون ها، یادآور شد: در طول سال 92 در مجموع 52 میلیارد به فدراسیون ها پرداخت شد اما پیش بینی ما این است که در شش ماهه اول امسال معادل کل بودجه سال گذشته یعنی همین 52 میلیارد تومان را به فدراسیون ها تخصیص دهیم . تا به امروز حدود 40 میلیارد تومان به همه فدراسیون ها داده شده که البته این بودجه جدا از کمک کمیته ملی المپیک و فدراسیون های جهانی به فدراسیون ها است.

وی تاکید کرد: در نیمه اول شهریور هم طی دو مرحله به فدراسیون ها پرداخت خواهیم داشت که یکی از آنها به عنوان آخرین پرداخت پیش از اعزام تیم ها به بازیهای آسیایی و پرداخت دیگر مربوط می شود به مراسم تقدیری که برای تجلیل از مدال آوران سالهای 90 تا 92 برگزار خواهیم کرد.

مناف هاشمی در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه 3 هزار و 200 پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، گفت: برای اتمام این پروژه ها 3 هزار و 427 میلیارد تومان اعتبار لازم است در حالیکه اعتبارات عمرانی وزارت ورزش فقط 300 میلیارد تومان است با این اوصاف اتمام خیلی از پروژه ها به سال بعد موکول می شود.

وی با تاکید بر اینکه طی 10 سال گذشته شان وزارت ورزش در رابطه با بودجه رعایت نشد و این وزارتخانه سهم ناچیزی از بودجه کل کشور داشت، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که از این به بعد منابع قابل توجهی به وزارت ورزش تعلق بگیرد. اگر بودجه فعلی را با بودجه کل کشور مقایسه کنیم می بینیم که کمتر از نیم درصد بودجه کشور به ورزش اختصاص پیدا کرده است. در همین رابطه ستاد عالی بودجه شکل پیدا کرده که با حضور وزیر کار خود را پیش می برد. در قالب این ستاد و برای رسیدن به اهداف مالی مان با مسئولان مربوطه در مجلس و دولت جلسه داریم ضمن اینکه باید بگویم مجلسی ها هم مطالبات زیادی از ورزش دارند. شاید روزی نباشد که حداقل 2-3 نماینده به وزارتخانه نیایند و در این زمینه با گودرزی دیدار نداشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: بودجه سال 93 زمانی شکل گرفت که این دولت تازه آغاز به کار کرده بود و بنابراین امکان ورود وجود نداشت اما فکر می کنم با تلاش هایی که در حال انجام است بودجه سال 94 ورزش را بتوانیم اصلاح کنیم.

وی با اشاره به رایزنی های لازم برای نهایی شدن زمان برگزاری مراسم تقدیر از مدال آوران سال های 90 تا 92 گفت: بخشی از منابع مالی لازم برای برگزاری این مراسم تامین شده و امیدواریم با قول معاون اول رئیس جمهور بخش دیگر آن هم طی این هفته یا هفته آینده تامین شود البته در رابطه با رقم دقیق لازم برای برگزاری مراسم مورد نظر بهتر است فعلا چیزی گفته نشود چون این موضوع با در نظر گرفتن تعدد ورزشکاران مدال آور در مسابقات مختلفی که در آن حضور داشته اند، نیاز به بررسی و محاسبات بیشتر دارد. یک تیم کارشناسی در حال بررسی این موضوع است اما در کل تا پیش از 15 شهریور سعی می کنیم منابع مالی لازم را تامین کرده و جشن مورد نظر را برگزار کنیم.

معاون منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با طرح فاینانس با بیان اینکه نظر کارگزار گرفته شده است، گفت: پروژه و طرح توجیهی دولت و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی را پیگیری می کنیم. فاینانس برای پروژه های بزرگ است. شورای اقتصاد و سازمان مدیریت در حال پیگیری این موضوع هستند که اگر نهایی شود حدود 2 هزار میلیارد تومان (500 هزار یورو) پول به دستمان می رسد که در این صورت می توان کل پروژه های نیمه تمام که با منابع دولتی قابل اتمام نیستند را به مرحله پایانی برسانیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا پروژه نیمه کاره نقش جهان هم جزو همین پروژه هاست که در صورت نهایی شدن طرح فاینانس به بهره برداری می رسد؟ گفت: ورزشگاه نقش جهان هم جزو پروژه هایی است که در فهرست توجیهی اقتصادی وزارت ورزش قرار دارد. در بحث معارضین این ورزشگاه نیز باید بگویم وزیر ورزش به مدیر تربیت بدنی اصفهان اختیار داده تا موضوع را پیگیری کند. البته باید بگویم با فروش 113 هکتار از زمین های بلااستفاده اطراف ورزشگاه، مشکل معارضین حل شده است. در این رابطه بیش از 3 هزار میلیارد تومان برای 4 هزار معارض دادیم.

هاشمی در ادامه این مطلب اعلام کرد که در بودجه 94 به دنبال این هستیم که علاوه بر بودجه وزارت ورزش و جوانان، اعتباری هم برای معارضین اماکن ورزشی لحاظ کنیم.در کل این اطمینان را دارم که در سال 94 هم دولت و هم مجلس توجه ویژه ای به بودجه ورزش خواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه با کمک بانک مرکزی مشکلات ارزی فدراسیون ها طی چند ماه گذشته حل شده طوری که آنها در این مدت اعزام های خود را با ارز 2 هزار و 500 تومانی انجام داده اند، صحبت های خود را ادامه داد.

معاون منابع مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه طی سال جاری هیچ پرداختی به دو تیم پرسپولیس و استقلال انجام نشده، گفت: تا زمانی که قانون به ما اجازه ندهد هیچ پرداختی به این دو تیم نخواهیم داشت .

وی در رابطه با تمدید قرارداد فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش و اینکه آیا وزارت ورزش هم در این رابطه کمک مالی داشته است، گفت: در رابطه با کی روش فدراسیون باید تعیین سیاست کند و اگر خواستار کمک مالی از ما شد و در صورتی که ما هم احساس کسری در این فدراسیون کنیم، قطعا کمک خواهیم کرد البته تا امروز در رابطه با تمدید قرارداد کی روش هیچ گونه درخواست کمک مالی از طرف فدراسیون مطرح نشده است ضمن اینکه یادآور می شوم ما برای حضور تیم ملی در جام جهانی 7.5 میلیارد تومان کمک کردیم. با این حال اگر لازم باشد در رابطه با کی روش هم کمک خواهیم کرد.

مناف هاشمی در رابطه با بدهی فدراسیون ها به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، گفت: طبق نشست هایی که در این رابطه برگزار کردیم تمام اماکن ورزشی که از طریق شرکت در اختیار فدراسیون ها قرار داده اند را در سه جدول مجزا قرار دهیم. بر این اساس قرار بر این شد اماکنی که حاکمیتی و قهرمانی هستند از زمان صورتجلسه شدن نشست هایی که در این رابطه داشتیم هیچ اجاره ای نپردازند و مجمع شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم ایرادی به آن نگیرد اما هستند مکان های ورزشی که به شکل اداری در حال استفاده هستند. در این صورت فدراسیون مربوطه باید بابت آن اجاره پرداخت کند. در غیر این صورت اقدامات قانونی در رابطه با آنها انجام می شود.

کد N450054

وبگردی