آفتاب

موج تظاهرات ضددولتی در پاکستان درحال حرکت به سمت ˈمنطقه قرمزˈ پایتخت است

موج تظاهرات ضددولتی در پاکستان درحال حرکت به سمت ˈمنطقه قرمزˈ پایتخت است

اسلام آباد - ایرنا - موج تظاهرات ضددولتی در پایتخت پاکستان (هواداران عمران خان) با وجود هشدار دولت مبنی اینکه تظاهرکنندگان حق ورود به «منطقه قرمز» را ندارند، در حال حرکت به سمت این منطقه است.

ˈمنطقه قرمزˈ به یکی از مناطق پایتخت پاکستان گفته می شود که تقریبا همه مراکز و ساختمان های مهم نظیر پارلمان، کاخ نخست وزیری ، ریاست جمهوری، دستگاه قضایی و محدوده دیپلماتیک شامل سفارتخانه ها و اقامتگاه دیپلمات های خارجی در این منطقه حساس قرار گرفته است و این روزها تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داد.

تمام مسیرهای منتهی به این منطقه با کانتینرهای بزرگ ، سیم خاردار و بلوک های سیمانی مسدود شده است.

عمران خان روز گذشته در جمع تظاهرکنندگان و هوادارانش در اسلام آباد تهدید کرده بود درصورتی که دولت به مطالبات او تن ندهد، موج تظاهرات را به سمت منطقه قرمز و مقابل پارلمان و کاخ نخست وزیری هدایت خواهد کرد.

در همین حال، دقایقی پیش رسانه های پاکستان به نقل از یک پیام توئیتری از عمران خان اعلام کردند: عمران خان مدعی شده است که امروز (یکشنبه) سخنرانی مهمی در اسلام آباد خواهد داشت و زمانی که این سخنرانی انجام می شود، دیگر اثری از حکومت نواز شریف نیست.

برخی شبکه های خبری پاکستان از جمله شبکه «دنیا نیوز» درحال پخش تصاویر زنده از حرکت تظاهرکنندگان هوادار عمران خان به سمت منطقه قرمز هستند.

دولت ضمن هشدار جدی نسبت به هرگونه تلاش تظاهرکنندگان در نزدیک شدن به منطقه قرمز اعلام کرده است که حفظ امنیت این منطقه، خط قرمز دولت است و درصورت تلاش تظاهرکنندگان برای ورود به این منطقه ، تمام نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش مستقر در پایتخت وارد عمل خواهند شد و هرگونه تبعات ناگوار ناشی از آن به عهده برگزارکنندگان تظاهرات خواهد بود.

آساق*1*274**1723**1392
کد N450036

وبگردی