آفتاب

مخالفت اشتاین مایر با تجزیه کردستان/ دولت العبادی آخرین فرصت برای حفظ وحدت عراق است

مخالفت اشتاین مایر با تجزیه کردستان/ دولت العبادی آخرین فرصت برای حفظ وحدت عراق است

وزیر خارجه آلمان ضمن مخالفت با ایجاد کشوری جدید در شمال عراق تاکید کرد یک کردستان مستقل به دلیل گسترش تنش ها موجب بی ثبات تر شدن منطقه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، "فرانک والتر اشتاین مایر" مخالفت خود را با حمایت بیشتر از کردهای عراق برای تشکیل دولتی مستقل در شمال عراق اعلام کرد. وی در گفتگو با هفته نامه "بید آم زونتاگ" هشدار داد ایجاد کشوری توسط کردها به افزایش بی ثباتی در منطقه می انجامد زیرا علاوه بر ایجاد تنش های جدید، مخالفت کشورهای همسایه عراق را نیز در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر ایجاد منطقه ای با ثبات به وسیله مقابله با گروه تروریستی داعش ابراز امیدواری کرد دولتی که به نخست وزیری "حیدر العبادی" تشکیل می شود با دربر داشتن تمامی گروه های سیاسی و طایفه ای بتواند به شکل موثری با افراط گرایان داعش مقابله کند. اشتاین مایر همچنین از تشکیل دولت جدید به ریاست العبادی به عنوان آخرین فرصت برای حفظ یکپارچگی و وحدت عراق یاد کرد.

وزیر خارجه آلمان روز گذشته طی سفر به اربیل با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد. هر چند وی در این دیدارها حمایت کشورش از کردها در برابر داعش را خاطرنشان کرد اما هیچ اشاره ای به ارسال کمک های نظامی به این منطقه نکرد. این در حالی است که پیشتر مقامات آلمان به پیروزی از همقطاران اروپایی و آمریکایی شان از آمادگی خود برای حمایت نظامی از کردها در برابر تروریست ها خبر داده بودند.

کد N449989

وبگردی