آفتاب

نماینده پارلمان ایتالیا:آمریکا عامل اصلی کشتار و بی ثباتی در خاورمیانه است

نماینده پارلمان ایتالیا:آمریکا عامل اصلی کشتار و بی ثباتی در خاورمیانه است

رم - ایرنا - ˈالساندرو دی باتیستاˈ نماینده حزب ˈپنج ستاره ˈ ایتالیا در پارلمان این کشور با بیان اینکه آمریکا عامل اصلی مرگ،بی ثباتی و فقر در خاورمیانه است،گفت: تروریسم تنها سلاح باقی مانده در دست شورشیان در عراق است.

به گزارش ایرنا، این نماینده پارلمان در وبلاگ ˈبپه گریلوˈ رهبر این حزب (بزرگترین حزب اپوزیسیون ایتالیا) به تحلیل درگیری ها در عراق و پیشروی تروریست های داعش و نقش سیاست بین المللی پرداخت و گفت: اگر دهکده من را با یک پهپاد کنترل از راه دور بمباران کنند، من تنها یک راه برای دفاع از خود دارم و آن اینکه خود را مسلح به مواد منفجره کرده و در مترو عملیات انتحاری انجام دهم.

وی افزود: دیگر نباید تروریست را یک سوژه غیرانسانی که نمی توان با آن وارد مذاکره شد، محسوب کرد. این نکته ای پیچیده اما تعیین کننده است. در عصر پهپادها و بی ثباتی تسلیحاتی، این تنها سلاح باقی مانده در دست شورشیان است. این موضوعی ناراحت کننده اما یک واقعیت است.

باتیستا گفت: نمی خواهم تروریسم را توجیه و یا تایید کنم بلکه تنها سعی بر درک این پدیده دارم و معتقدم که با توجه به ماهیت این سوژه که در قبال خشونت متحمل شده واکنش نشان می دهد، نمی توان آنرا با پهپاد شکست داد بلکه باید آنان را مخاطب قرار داد.

به عقیده این نماینده پارلمان ایتالیا، پدیده تروریسم را باید بطور جدایی ناپذیر به بی عدالتی اجتماعی ربط داد.

وی گفت: اینکه نخستین عامل مرگ و میر کودکان زیر 5 سال در آفریقای سیاه اسهال است، به نا امنی جهانی ربط دارد و یا به تروریسم بوکوحرام؟ آیا اینکه غزه یک اردوگاه است به تصمیم مبارزه مسلحانه حماس ربط دارد؟

این نماینده پارلمان همچنین در پی چراغ سبز اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر ارسال سلاح برای مقام های منطقه ای کرد عراق که در حال مقابله با داعش هستند گفته بود که ایتالیا باید در جهت متوقف کردن فروش سلاح در سطح بین المللی فعالیت کند و به اتحادیه اروپا فشار آورد تا یک کنفرانس صلح جهانی در خاورمیانه برگزار کند.

وی پیشتر تروریسم را به یک غده سرطانی تشبیه کرده و گفته بود سرطان را با از بین بردن علت آن می توان شکست داد، نه اینکه تنها به تاثیرات آن پرداخت.

باتیستا از نقش رهبری آمریکا انتقاد کرد و همچنین گفت: باید برای همیشه رهبری امریکا را زیر سوال برد. امریکا تاکنون هیچ چیزی را در خاورمیانه درست انجام نداده و تنها سبب مرگ و میر، بی ثابتی و فقر شد.

اروپام *1*461 **1561**1010
کد N449922

وبگردی