آفتاب

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر کشاورزی مالاوی

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر کشاورزی مالاوی

توسعه و تحکیم مناسبات دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و مالاوی در دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و آلن چیمبکزا، وزیر کشاورزی این کشور بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان یاران(ایسنا) امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن تبریک انتخاب پیترموتاریکا به عنوان رئیس جمهوری جدید مالاوی و با اشاره به وجود پتانسیل ها و ظرفیت های موجود ، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ، بازرگانی و توسعه‌ای با مالاوی تأکید کرد .

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین راهبرد سیاسی دولت مالاوی برای توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای شرق و غیر متعهد را ستود و گفت : سیاست جمهوری اسلامی ایران نگاه به آفریقا و توسعه واقعی این قاره می باشد .

وزیر کشاورزی مالاوی که در چارچوب توسعه همکاری‌های کشاورزی و بازرگانی به کشورمان سفر کرده است ، در این ملاقات ، عزم دولتش را گسترش روابط با کشورهای مستقل و غیر متعهد مانند جمهوری اسلامی ایران دانست .

وزیر کشاورزی مالاوی در رأس یک هیأت اقتصادی برای مذاکره درباره چگونگی توسعه مناسبات بازرگانی و همکاری در زمینه تبادل محصولات کشاورزی به کشورمان سفر کرده است .

انتهای پیام

کد N449900

وبگردی