آفتاب
مشاور فرمانده نیروی هوایی مطرح کرد:

تقدیر از اقدام شجاعانه خلبان آنتونوف140/ ماجرای سیلی شهید لشکری بر گوش پسرعموی صدام

تقدیر از اقدام شجاعانه خلبان آنتونوف140/ ماجرای سیلی شهید لشکری بر گوش پسرعموی صدام

امیر چیت فروش در همایش تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش گفت: رژیم صدام همه کاری انجام داد تا شهید لشکری جمله ای را که آنها می خواستند، برای رسانه های دنیا بگوید، اما ایمان و وطن دوستی این شهید بزرگوار مانع از همکاری با این رژیم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، همایش تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش که با حضور جمعی از خلبانان آزاده نهاجا و خانواده شهدای آزاده با عنوان «سروهای سرافراز روایت عشق از زبان خلبانان آزاده» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در منطقه 22 شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم که در مجتمع فرهنگی هنری امام علی (ع) برگزار شد، تعدادی از خلبانان آزاده نیروی هوایی به بیان خاطراتی از دوران اسارت و نحوه اسیر شدن خود پرداختند.

در ادامه امیر حسین چیت فروش مشاور فرمانده نیروی هوایی در توضیح دلیل اسارت شهید لشکری به مدت 18 سال گفت: رژیم بعثی عراق سعی می کرد به هر قیمتی از شهید لشکری محافظت کند، حتی چندین بار این شهید را به زندان های مختلف جابجا کرد تا از بمباران های هوایی مصون باشد، فقط به این دلیل که چون قبل از شروع رسمی جنگ اسیر شده بود، به عنوان سند معتبر جنگی به حساب می آمد.

چیت فروش همچنین به بیان خاطره ای از شهید لشکری پرداخت و گفت: پسر عموی صدام که برای بازجویی شهید لشکری انتخاب شده بود، به وی با افتخار می گفت "من سیلی توی صورت وزیر شما (شهید تندگویان-وزیر وقت نفت) زدم!". بعد از چند روز شهید لشکری در فرصتی مناسب سیلی محکمی به آن بازجو می زند و می گوید "این جواب چَکی بود که به وزیر کشور من زدی". این حرکت شهید لشکری آنقدر بازتاب داشت که بازجو و تیم وی را از کار برکنار کردند.

امیر چیت فروش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای ایران-140حرکت "بسیار شجاعانه و عاقلانه" خلبان آن هواپیما را ستود و خاطرنشان کرد: قدرت تصمیم گیری بالای خلبان هواپیمای ایران 140 جان افراد بسیاری را نجات داد. کاپیتان مرحوم ایزدپناه با مهارت خود باعث شد تا ساکنان شهرک های مسکونی اطراف محل سقوط آسیب نبینند.

وی گفت: با اینکه برج مراقبت به کاپیتان هواپیما دستور داد که به چپ گردش کند، اما مرحوم ایزدپناه با یک تصمیم گیری سریع در آن شرایط حساس، به راست گردش و هواپیما را به فضایی خالی از سکنه هدایت کرد.

در پایان این مراسم از آزادگان و خانواده شهدای آزاده ی نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.

کد N449815

وبگردی