آفتاب
اکرمی در گفتگو با مهر:

نمره دولت دو رقمی است اما 16 هم نیست/در بخش فرهنگ همه به دولت کمک کنند

نمره دولت دو رقمی است اما 16 هم نیست/در بخش فرهنگ همه به دولت کمک کنند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه نمره قبولی به کارنامه یکساله دولت می دهم گفت: در بخش فرهنگ با آسیب هایی مواجهه هستیم که نتوانستیم در این مدت اقدام مناسبی انجام دهیم.

سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به 26 مردادماه سالروز تشکیل کابینه دولت یازدهم گفت: دولت در این یکسال هرچه جلوتر رفت با مشکلات بیشتری مواجه شد و با انباشت بدهی و پروژه های نیمه تمام مواجه بود که انصافا رفع این مشکلات کار بسیار سختی بود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: گاهی گفته می شود 8 هزار پروژه نیمه تمام داریم و پیمانکارانی که بدهی های آنان پرداخت نشده است؛ علاوه بر این مشکل کم آبی در گوشه و کنار کشور دولت را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است.

وی کارنامه دولت را در بخشی از حوزه ها موفق و در بخشی دیگر ناموفق و نیاز به زمان دانست و گفت: در این یک سال به دلیل دیپلماسی موفق دولت، سیاست انزوای ایران شکست خورده و رفت و آمد های سیاسی و پارلمانی افزایش یافته است که نمونه آن مراسم تحلیف رئیس جمهور بود که از 50 کشور در این مراسم حضور داشتند.

اکرمی، آزادی اموال بلوکه شده ایران، ایجاد ثبات و امید در جامعه بخصوص در بخش اقتصادی را از دیگر اقدامات مثبت دولت نام برد و گفت: دولت در جهت امید و آرامش در جامعه هم در حوزه افتصادی و هم در حوزه سیاسی کوشیده است که کاهش و کنترل تورم نمونه ای از آن است.

وی همچنین با اشاره به تعامل خوب میان دولت و سایر قوا گفت: در یک سال گذشته تعامل میان دولت و مجلس مطلوب بوده و امیدواریم با تقویت این روابط شاهد ثبات، وحدت و اسنجام در کشور باشیم؛ چرا که با وحدت می توان بر مشکلات فائق آمد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه در حوزه فرهنگ شاهد برخی از مشکلات هستیم، گفت: در بخش فرهنگ با آسیب هایی مواجه هستیم که نتوانستیم در این مدت اقدام مناسبی برای رفع آن انجام دهیم.

وی با تاکید براینکه دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات فرهنگی را برطرف کند گفت: 70 درصد مسئولبت های حوزه فرهنگی برعهده دیگر نهادها و دستگاهها است و دولت به تنهایی نمی تواند بار فرهنگی را بر دوش بکشد. وزیر فرهنگ در یکی از سخنرانی های خود گفته است به قدری کارهای اجرایی بر شانه های ما سنگینی می کند که وقت فکر کردن هم نداریم؛ بنابراین همه باید به بخش فرهنگ کمک کنند.

اکرمی تصریح کرد: من حیث المجموع نمره قبولی و دو رقمی به دولت می دهم اما نمی گویم که نمره آن 16 است؛ برای آنکه خیلی مسائل وجود دارد و باید آرام آرام حل شود. امسال بهتر از سال گذشته بود اما مطلوب و مقبول هم نیست.

وی گفت: من یک آبمیوه در جاده قم 1700 تومان خریدم و در جاده چالوس 1200 تومان و در سمنان 1500 تومان؛ بنابراین باید نظارت ها افزایش یابد تا سودجویان نتوانند مشکلاتی ایجاد کنند و شاهد ثبات اقتصادی در کشور باشیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین در واکنش به انتقادها به عملکرد شهردار تهران در اجرای طرح تکریم بانوان گفت: این عمل تفکیک جنسیتی نیست. آیا جدا بودن بخش زنان از مردان در ناوگان حمل و نقل عمومی بد است یا خوب؟ آیا از آن استقبال شد یا انتقاد؟ بنابراین این گونه کارها تفکیک جنسینی نیست و هر اقدامی که موجب تکریم و احترام بانوان شود مناسب است.

کد N449706

وبگردی