آفتاب
ابوترابی در پاسخ به تذكر آقامحمدی:

نمایندگان مجلس واژه‌های سخیف را به کار نبرند

نمایندگان مجلس واژه‌های سخیف را به کار نبرند

براساس ماده 29 آیین‌نامه داخلی مجلس سوال از وزرا باید از سوی هیات رئیسه بلافاصله به کمیسیون ارجاع شود تا کمیسیون ظرف 15 روز وزیر را دعوت و سوال را مطرح کند، اما برخی کمیسیون‌ها متاسفانه سوالات نمایندگان را بایگانی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه براساس آیین‌نامه داخلی مجلس سوال از وزرا باید از سوی هیات رئیسه بلافاصله به کمیسیون ارجاع شود تا کمیسیون ظرف 15 روز وزیر را دعوت و سوال را مطرح کند، اما برخی کمیسیون‌ها متاسفانه سوالات نمایندگان را بایگانی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم آقامحمدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با تاکید بر اینکه هیات رئیسه باید سوالات نمایندگان از وزرا را به طور مطلوب و مناسب مدیریت کند، گفت: براساس ماده 29 آیین‌نامه داخلی مجلس سوال از وزرا باید از سوی هیات رئیسه بلافاصله به کمیسیون ارجاع شود تا کمیسیون ظرف 15 روز وزیر را دعوت و سوال را مطرح کند، اما برخی کمیسیون‌ها متاسفانه سوالات نمایندگان را بایگانی می‌کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال در این رابطه هم‌اکنون 15 سوال از وزیر کار مطرح است، اما کمیسیون اجتماعی به جای بررسی این سوال سه‌شنبه را زمان بازدید از جنازه صنعت هسته‌ای گذاشته است که این نشان‌دهنده این است که روابط ناسالم میان برخی کمیسیون‌ها و وزرا حاکم است.

محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید در بیانات خود دقت کرده و واژه‌های سخیف را به کار نبرند، خوشبختانه ایران در حوزه تولید علم، فناوری و صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌های بسیار به دستاوردهای مطلوبی رسیده است. از طرف دیگر مجلس در شرایط کنونی از نظر سوالات نمایندگان از وزرا با یک تراکم و محدودیت زمانی روبرو است. اما من قطعاً موضوع مطروحه درخصوص عملکرد کمیسیون اجتماعی درباره بررسی سوالات را پیگیری می‌کنم.

کد N449503

وبگردی