آفتاب
عضوشورای مرکزی رهروان با مهر مطرح کرد:

اتخاذ تصمیم «فراکسیونی» برای استیضاح/ جمع بندی بعد از جلسه امروز با فرجی دانا

اتخاذ تصمیم «فراکسیونی» برای استیضاح/ جمع بندی بعد از جلسه امروز با فرجی دانا

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: فراکسیون رهروان به عنوان فراکسیون اکثریت، برنامه ریزی کرده است که براساس نظر شورای مرکزی و مجمع عمومی در مورد استیضاح تصمیمی بگیرد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر اظهار داشت: بعد از ماه ها کش و قوس و شرایط متفاوتی که طول یک و نیم ماه گذشته در مورد استیضاح وزیر علوم پیش آمد، مقرر بود استیضاح کنندگان پیش از اعلام وصول استیضاح در مورد دغدغه هایشان با فرجی دانا به تفاهم برسند و نهایتا هفته گذشته استیضاح اعلام وصول شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان ادامه داد: قطعا بعد از اعلام وصول رایزنی ها در مورد استیضاح هم توسط استیضاح کنندگان و هم توسط وزارت علوم در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: نهایتا فراکسیون رهروان به عنوان فراکسیون اکثریت برنامه ریزی کرده است که براساس نظر شورای مرکزی و مجمع عمومی در مورد استیضاح تصمیمی بگیرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان اظهار داشت: امروز جلسه هیات رئیسه فراکسیون با فرجی دانا برگزار می شود و نهایتا جمع بندی این جلسه هر چه باشد برای اجرای برنامه استیضاح چه در قالب مجمع و چه در شورای مرکزی جلسه برگزار شده و نهایتا تصمیم فراکسیون برای رای اعتماد و عدم اعتماد به وزیر ابلاغ خواهد شد.

جلیلی اظهار داشت: فراکسیون رهروان ولایت در فضای استیضاح بدون رویکرد سیاسی و احساسی و صرفا براساس منطقی که وجود دارد تصمیم گیری می کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: فراکسیون شرایط دانشگاه ها و افکار عمومی را بررسی کرده و نهایتا در راستای کمک به تحقق اهداف و برنامه های دولت در این استیضاح نقش آفرینی می کند.

وی ادامه داد: تلاش اکثریت نمایندگان این است که بدون توجه به جنجال های سیاسی و حاشیه ها براساس منافعی که برای دانشگاه و نظارت بر دانشجویان عزیز و هیات های علمی مطرح است نهایتا تصمیم گیری کند.

وی در پایان تصریح کرد: پاسخ وزیر علوم به پرسش ها و دغدغه های نمایندگان و ابهام زدایی که انجام می شود در نتیجه استیضاح موثر است.

 

 

کد N449496

وبگردی