آفتاب

برگزاری همایش"گرامیداشت روز بین‌المللی یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم"در تهران

برگزاری همایش"گرامیداشت روز بین‌المللی یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم"در تهران

همایش" گرامیداشت روز بین‌المللی یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم" به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم (خانواده شهدای ترور) در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)این همایش روز سه شنبه در سالن سوره حوزه هنری از سوی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و با هدف تقویت صدای قربانیان ترور با حضور نمایندگانی از مجامع حقوق بشری ملی و بین المللی، خانواده معظم شهدا و جانبازان ترور، نماینده سازمان ملل متحد در ایران، جمعی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشگاه و کارشناسان علمی و هنری برگزار می گردد.

حمید سجادی، مدیر انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با اشاره به تعیین روز 19 اوت به عنوان روز گرامیداشت قربانیان ترور از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل، هدف اصلی همایش سه شنبه 28 مرداد را تقویت صدای قربانیان ترور و ارتقاء شان منزلت جان‌باختگان و آسیب دیدگان اقدامات تروریستی است.

وی با اشاره به اینکه قربانیان حوادث تروریستی قسمت مغفول اقدامات تروریستی هستند نام گذاری 19 اوت از سوی شورای حقوق بشر و به تبع آن همایش انجمن به این مناسبت را در در راستای توجه به آسیب دیدگان اقدامات تروریستی عنوان کرد.

سجادی گفت:"شورای حقوق بشر سازمان ملل با اظهار همدردی عمیق نسبت به آلامی که توسط تروریسم بر قربانیان و خانواده های آنها وارد شده، با ابراز همبستگی خود با آنها و تاکید بر اهمیت فراهم آوردن کمک های مناسب برای آنها، روز 19 اوت را به عنوان روز بین المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم اعلام کرده است."

به گفته وی این آغاز راهی طولانی است و بایستی گامهای محکمی برای ارتقاء حقوق این قربانیان برداشت. بر مبنای این مهم انجمن دفاع از قربانیان ترور در این روز همایشی با حضور خانواده ها و آسیب دیدگان اقدامات تروریستی و اساتید حوزه روانشناسی، علوم سیاسی و حقوق و مجموعه ای از انجمنها و تشکلهای حقوق بشری برگزار می کند.

مدیر انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در ادامه افزود " تروریسم تهدیدی سازمانه یافته است، خشونتی که فراتر از مرزهای ملی شهروندان جامعه جهانی را تهدید می کند. امروزه دامنه ی این تهدید بشکل فزاینده ای گسترش یافته است و شهروندان بسیاری قربانی این پدیده شوم می شوند. از این رو شکل گیری اجماعی جهانی برای مقابله با تروریسم اهمیتی حیاتی دارد."

سجادی در خاتمه عنوان کرد تروریسم عملی جنایی و غیر قابل توجیه است از این رو با تصریح مجدد بر محکوم بودن اقداماتی تروریستی در تمام اشکال و ظواهر آن، در هرجا و توسط هر کس، خواستار تقویت همکاری های بین المللی برای مقابله با تروریسم هستیم. علل گوناگونی موجب بروز و ظهور گروههای تروریستی است که در مقابله با آنها بایستی بدانها توجه نمود اما آنچه در این میان بی کم و کاست پا برجاست قربانیان ترور هستند. قربانیانی که دردها و آلام جسمی و روانی بلند مدت و کوتاه مدت بسیاری را در مواجهه با این پدیده شوم بر دوش می کشند. تروریسم پدیده ای است که توامان با نقض صریح حقوق بشر تهدیدی برای امنیت جامعه و بین الملل است، از همین رو به عنوان تهدیدی جدی مورد توجه قرار گرفته است. علل و عوامل گوناگونی برای شکل گیری گروههای تروریستی و ظهور و بروز تروریسم نام برده می شود اما این سوی داستان یعنی قربانیان ترور بی هیچ کم و کاستی روایت صیح نقض حقوق بشر است که برغم این مهم اما کمتر مورد توجه مجامع حقوق بشری قرار گرفته اند، تا بدانجا که قربانیان ترور به عنوان قربانیان نادیده گرفته شده نامگذاری می شوند.

انتهای پیام

کد N449465

وبگردی