آفتاب

رسایی باز هم از دولت تدبیر و امید انتقاد کرد

رسایی باز هم از دولت تدبیر و امید انتقاد کرد

تهران - ایرنا - «حمید رسایی» نماینده منتقد دولت یازدهم باز هم از تریبون مجلس شورای اسلامی از سیاست های دولت تدبیر و امید انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، نماینده تهران در مجلس در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: هفته گذشته رییس جمهور محترم برای چندمین بار در حالتی عصبانی منتقدان آرام خود را نواخت و بعد از آن که آنها را کم سواد، بی سواد، بی شناسنامه و تغذیه شوندگان از جای خاص خطاب کرده بود این بار آنها را بزدل سیاسی، ترسو نامید و به جهنم رفتن حواله داد.

رسایی خطاب به رییس جمهوری گفت: آقای روحانی ما شما را به دلیل بدست آوردن رای اکثریت ولو با فاصله 7 دهم درصد بیشتر و به دلیل تنفیذ رهبر معظم انقلاب رییس جمهور خود می دانیم، دوست نداریم رییس جمهوری قانونی کشور با ادبیاتی سخن بگوید که حامیانش سرافکنده باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ما از این که می بینیم دشمنان این ملت بعد از مذاکرات هسته ای در خصوص شما به ناشایستگی سخن می گویند و دولت شما را تحقیر می کنند، ابرو درهم می بریم و بر آنها خشم می گیریم و خشم خود را بر سر آنها فرود می آوریم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بهمن سال قبل وقتی رییس محترم دولت، آقای روحانی با ادبیات نامناسبی با منتقدان سخن گفتند رییس دولت را به شرح صدر در برابر منتقدان دعوت کردند در همان تاریخ ایشان به منتقدان نیز توصیه کردند که با توجه به این که از عمر دولت یازدهم 6 ماه گذشته و این دولت در ابتدای کار است، مراعات حال او را بکنند تا فرصت داشته باشد خود را نشان دهد.

رسایی افزود: آقای روحانی دولت شما اکنون در یک سالگی است. یعنی یک چهارم فرصت از دست رفته است و در همین مدت به رغم انتقادات بسیار به وزرا و سیاست های اقتصادی شما، نمایندگان و رسانه ها و منتقدین دندان به لب گرفتند تا شما بهانه ای برای بی برنامگی خود نداشته باشید.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حامل های انرژی و بنزین را گران کردید ولی یارانه مردم را افزایش ندادید. لبنیات گران شده، اقلام مختلف در حال گران شدن است و شما از کاهش نقطه به نقطه تورم سخن می گویید.

وی یادآور شد: آقای روحانی یادتان رفت که در ایام تبلیغات انتخاباتی همین شما بودید که گفتید شاخص تورم را نه بانک مرکزی تعیین می کند و نه مرکز آمار بلکه این جیب مردم است که شاخص تورم را مشخص می کند.

رسایی ادامه داد: جیب مردم امروز می گوید که نقطه به نقطه از دارایی اشان کم می شود نه از تورم. مردم امروز می گویند گرانی هست ولی تحقیر هم هست. مردم اما گرانی را تحمل می کنند تحقیر را نه؟

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در طول یکسال ریاست جمهوری و مذاکرات دولت تدبیر و امید با آمریکا کم تحقیر نشدیم که بر خود نلرزیم. هم تحقیر شدیم و هم بیشتر تحریم.

این نماینده منتقد دولت یازدهم گفت: منتقدین خود را به جهنم رفتن حواله کردید. اگر ما به جهنم برویم آیا مشکلاتی که با سیاست های انفعالی شما برای مردم به وجود آمده کاسته می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مشکلات اقتصادی مهم است .گرانی هر روزه لبنیات مهم است. رکود حاکم بر بازار مهم است و ما منتقدان از این مسایل غافل نیستیم. تذکرات علنی و غیرعلنی خود را بارها داده ایم اما بیش از ما رهبر معظم انقلاب در این خصوص تاکید کردند.

رسایی گفت: دولت آقای روحانی همه تخم مرغ های خود را در سبد مذاکرات با گروه 1+5 گذاشت و به امید وعده های سرخرمن جانی هایی مانند جان کری از اقتصاد مقاومتی و اتکا به جوانان غفلت کرد.

وی ادامه داد: دولت دلش را خوش کرد که دیوار تحریم ها را کوتاه کرد اما امروز قضاوت ما منتقدین دلسوز شما هیچ، قضاوت و داوری منصف و مطلع از امور مانند رهبر انقلاب که شما می گویید اجازه نمی دهید کسی به ایشان توهین کند، درباره نتایج مذاکرات هسته ای شما چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: این جمله ای که بارها و بارها ما را به خاطر بیان آن مورد توهین قرار دادید چند روز قبل از زبان رهبر معظم انقلاب شنیده شد. مذاکره با آمریکا هیچ فایده ای نداشت. نه تنها فایده ای نداشت بلکه تحریم ها و تحقیرها و گستاخی های آمریکا هم بیشتر شد. این جمله رهبر انقلاب یعنی آقای روحانی بیدار شوید، هیچ تحریمی ترک برنداشته است.

وی در ادامه درباره استیضاح وزیر علوم گفت: عده ای گفته اند که استیضاح به خاطر این است که وزیر علوم دست گذاشته است روی بورسیه های غیرقانونی؟ اگر این حرف درست است چرا آقای وزیر تا الان سکوت کردید؟

رسایی افزود: من به صراحت می گویم و استیضاح کنندگان می خواهند که آقای وزیر علوم تا روز چهارشنبه با تمام کسانی که بورسیه غیرقانونی دارند، از هر پست و مقام و جریان سیاسی هست برخورد و اسنادش را منتشر کنید.

سیام**1058**1572
کد N449451

وبگردی