آفتاب
در تذکرات شفاهی نمایندگان مطرح شد:

/وزیر راه عذرخواهی کند/ نگرانی وزیر کشور از مصوبه دولت درباره تقسیمات کشوری

/وزیر راه عذرخواهی کند/ نگرانی وزیر کشور از مصوبه دولت درباره تقسیمات کشوری

نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی خود خواستار عذرخواهی مسئولان از مردم خراسان جنوبی به خاطر وقوع حادثه سقوط اخیر هواپیمای آنتونوف 140 شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان تذکراتی را با مسئولان کشور مطرح کردند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در تذکر شفاهی به وزیر کشور در خصوص تقسیمات کشوری گفت: متوقف کردن کار تقسیمات کشوری را به صلاح نمی دانیم. اگر خلاء قانونی در این خصوص وجود دارد به ما بگویند که قانون تصویب کنیم.

وی افزود: وزیر کشور از این مسئله ابراز نگرانی کرده و عنوان می کند که هیات دولت این مسئله را تصویب کرده اما ما این موضوع را به صلاح نمی دانیم.

لاهوتی همچنین در تذکرات خود به حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت: نزدیک به هزار میلی لیتر بارندگی در شمال کشور داریم اما آب آشامیدنی این منطقه دچار مشکل شده که این ناشی از سوء مدیریت است، لطفا خودتان به شمال کشور سفر کنید تا اوضاع آب آشامیدنی این منطقه را ببینید.

همچنین فتح الله حسینی نماینده مردم سرپل ذهاب در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مسئولان بانک های عامل باید توجه جدی برای حل مشکلات مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی همچنین خطاب به وزیر دفاع گفت: با گذشت 4 ماه از سال هنوز دفترچه درمانی رزمندگان ایثارگر صادر نشده است.

این نماینده مجلس همچنین در تذکری به رئیس سازمان صدا و سیما، گفت: با توجه به شعار سال از رسانه ملی انتظار می رود که در همه کشور به خصوص مناطق مرزی که مورد تبلیغات وسیع بیگانگان هستند امکان یکسان برای استفاده از برنامه های تلویزیونی را فراهم کند این در حالی است که بسیاری از مناطق محروم در کرمانشاه و سرپل ذهاب توانایی دریافت برنامه های رسانه ملی را ندارند.

همچنین پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در تذکر شفاهی به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی خواستار قرار گرفتن خرما در سبد کالایی که به کارکنان دولتی داده می شود، شد و گفت: در حال حاضر فصل خرید خرمای تضمینی در بوشهر است، اگر دولت اقدام به اضافه کردن خرما در سبد کالا کند باعث می شود مشکلاتی که برای کشاورزان این منطقه تا پیش از این وجود داشت برطرف شود.

عبادی نماینده مردم بیرجند نیز در تذکر شفاهی ضمن خواستار عذرخواهی مسئولان از مردم خراسان جنوبی به خاطر سقوط هواپیمای آنتونوف 140 گفت: وزیر راه و شهرسازی پروازهای استان خراسان جنوبی را بهبود بخشیده و هواپیماهایی که برای این استان محروم گذاشته می شود را از نوع هواپیماهای مرغوب تعیین کند تا مردم گرفتار حوادث مشابه حادثه سقوط اخیر هواپیما نشوند.

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت نیز در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه در سال 91 قانونی در مجلس وضع شد که بر اساس آن نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمت ظرف دو سال تعیین تکلیف شوند، گفت: این قانون اجرا نمی شود و باعث شده هر روز شاهد تجمع نیروهای پیش دبستانی مقابل مجلس باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرح دوفوریتی در این خصوص با بیش از 100 امضا از سوی نمایندگان آماده کرده ایم و انتظار داریم هیات رئیسه مجلس برای مطرح شدن این طرح وقت بگذارد تا ضمن بررسی آن، مشکل نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمت برطرف شود.

به گزارش مهر، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: در این باره جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد تا برای حل این مسئله به نتیجه برسیم.

همچنین در جلسه امروز کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در تذکر شفاهی گفت: بنده در نقد پوستر نسنجیده یک تئاتر مبتذل در تهران که قوم آذری را مسخره کرده بود عنوان کردم که قوم آذری نژاد برتر است که بابت این مسئله عذرخواهی می کنم.

وی افزود: امروز بیش از همه نزدیکی و آشتی قوا نیاز داریم.

بر این اساس همچنین آقامحمدی نماینده مردم لرستان نیز در تذکری عنوان کرد: بر اساس آیین نامه داخلی کمیسیون موظف است ظرف 15 روز بعد از ارائه سئوال از وزیر، آن را به هیات رئیسه برساند اما برخی کمیسیون ها سئوالات را بایگانی می کنند.

وی افزود: 15 سئوال از وزیر کار شده است اما به جای طرح آن سه شنبه بازدید از جنازه هسته‌ای در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفته است؛ چرا حقوق نمایندگان رعایت نمی شود.

به گزارش مهر، محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: اینجا تریبون مجلس است، استفاده از این عبارات معنایی ندارد، باید مراعات کنید.

وی افزود: یک کشور افتخار دارد که در زمینه صنعت هسته ای به مقام فناوری و جایگاه فاخری رسیده است که این نتیجه تلاش سالهاست، نباید در صحبت هایتان بگویید جنازه هسته ای.

نماینده مردم تهران ادامه داد: درباره سئوال از وزیر هم باید بگویم ما واقعا با تراکم سئوال و محدودیت زمان مواجه هستیم اما اینکه در کمیسیون خاصی سئوال رسیدگی نشده است را پیگیری خواهم کرد؛ با ریاست کمیسیون اجتماعی هم صحبت می کنم تا طبق برنامه سئوالات را در دستور کار قرار دهند.

 

 

 

کد N449445

وبگردی