آفتاب
معاون اول رئیس جمهور:

پاسداری از نهال جمهوری اسلامی مهمترین پیام خون شهدا است

پاسداری از نهال جمهوری اسلامی مهمترین پیام خون شهدا است

معاون اول رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین پیام خون شهدا این است که از نهال جمهوری اسلامی به خوبی پاسداری شده و امنیت، آسایش و رفاه مردم به نحو مطلوب تأمین شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در اولین کنگره ملی تجلیل از شهدای غریب آزاده، با توجه به فرارسیدن 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان، اظهار کرد: یقینا ملت بزرگ ایران مدیون و میراث‌دار خون شهدای عزیز و بزرگوار است و اصولا اعتقاد و باور ما این است که شهادت مسیر ترقی و تعالی هر ملتی قلمداد می‌شود.

وی افزود: یک ملت وقتی می‌تواند در تاریخ سربلند باشد که به شهادت به معنای واقعی آن و به ایثار و ازخودگذشتگی باور داشته و عمل کرده باشد و تمام اتفاقاتی که در این 36 سال بعد از انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفته است، مرهون فداکاری عزیزانی است که در بحرانی‌ترین شرایط این کشور و در سخت‌ترین آزمون‌ها مردانه ایستادند و سینه سپر کردند و دشمنان این ملت را به عقب راندند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که با توجه به آن و با وجود دشمنان می‌توان همواره با اطمینان اساسی راجع به آینده جمهوری اسلامی ایران حرف زد، این است که پای چنین درخت تنومندی خون شهید ریخته است و یقینا خون شهید هیچ وقت هدر نخواهد رفت.

جهانگیری زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و ایثار و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده را را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: فرزندان این ملت بایدبدانند که پدرانشان در چه شرایطی از این کشور و نظام دفاع کردند. آزادگان عزیز ما در سخت‌ترین شرایط از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب در هنگامی که در چنگال دشمنان گرفتار بود، دفاع کردند.

وی با تأکید بر این‌که ملت و مکتبی که چنین انسان‌هایی را پرورش می‌دهد شکست‌بردار نیست، گفت: خونی که از کربلای حسین(ع) جوشیده این مسیر را روشن و پرفروغ نگه داشته و افتخار ما این است که این راه را به خوبی دنبال کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: آزادگان عزیز ما در دوران اسارت با تدابیر خود برای کشور ما فرصت‌های تاریخی ساختند و در این راستا می‌توان از شهید تندگویان، شهید لشکری و شهید ابوترابی یاد کرد.

جهانگیری که خود برادر دو شهید است در ادامه گفت: دولت تدبیر و امید این موضوع را رسالت جدی خود می‌داند که پیام خون شهدا را به خوبی شناسایی کند و در جهت تحقق آن تمام تلاش خود را انجام دهد. مهم‌ترین پیام خون شهدا نیز این است که از نهال جمهوری اسلامی به خوبی پاسداری شود. همچنین پاسداری و امنیت، آسایش و رفاه مردم به نحو مطلوب تأمین شود.

وی گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن رژیم‌های گرگ‌صفتی وجود دارند که از انسانیت بویی نبرده‌اند. ما شاهد جنایات رژیم غاصب و کودک‌کشی هستیم که جنایت‌هایش در تاریخ بی‌سابقه است و وجدان دنیا در سازمان‌های بین‌المللی خاموش مانده‌اند و تنها از یک جا فریاد مظلومیت بلند می‌شود که آن ایران و رهبر معظم انقلاب است.

معاون اول رئیس جمهور در همین راستا اضافه کرد: ما از یک طرف با غده سرطانی صهیونیسم مواجهیم و از طرف دیگر یک غده سرطانی به نام داعش وجود دارد که تحت نام اسلام جنایت‌های بیشماری انجام می‌دهد. با این وجود لازم است تا چهره رحمانی اسلام توسط جمهوری اسلامی ایران نشان داده شود و به حمدالله ملت بزرگ و تمدن ساز ایران نیز چنین می کنند و در فضای بین‌المللی از اسلام رحمانی عزیز به عنوان دینی که طرفدار مظلوم، حق و عدل است چهره مطلوبی ارائه خواهند داد.

جهانگیری گفت: در کنار این موضوعات دولت توسعه کشور و رفع بیکاری و گرانی را مورد توجه قرار داده و ما به طور جدی این مسائل را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی همچنین خطاب به جمع حاضر گفت: من سلام رئیس جمهور را خدمت تک تک شما، پدران، مادران، فرزندان و همسران شهدای غریب آزاده ابلاغ و دعا می‌کنم که فرزندان شما در دولت، مشکلات پیش روی نظام را به خوبی حل کنند و همچنین قول می‌دهم که ما در حد وسع و توان دولت ان‌شاءالله تلاش می کنیم که تمام مشکلات مرتبط را در مقطع زمانی مناسب حل و فصل کنیم.

به گزارش ایسنا، تعداد 570 نفر از اسرای جنگ تحمیلی در زمان اسارت به شهادت رسیدندو اولین کنگره ملی تجلیل از شهدای غریب آزاده جهت بزرگداشت اسرایی است که در زمان اسارت‌شان به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N449319

وبگردی