آفتاب
رییس سابق انجمن حقوقدانان آمریکا:

رهبران آمریکا باید به اتهام معاونت در جنایات جنگی اسرائیل محاکمه شوند

رهبران آمریکا باید به اتهام معاونت در جنایات جنگی اسرائیل محاکمه شوند

تهران - ایرنا - ˈمارجری کوهنˈ رئیس سابق انجمن حقوقدانان آمریکامی گوید: اعضای کنگره، باراک اوباما رئیس جمهوری و چاک هگل وزیر دفاع آمریکا با ارسال مقادیر فراوانی کمکهای نظامی به اسرائیل در ارتکاب جنایات جنگی، نسل کشی و جنایت علیه بشریت در غزه معاونت داشته و می توان آنها را به این اتهام در دیوان کیفری بین المللی محاکمه کرد.

این استاد حقوق مدرسه ˈتامس جفرسونˈ کالیفرنیا، که خود یهودی است، در مقاله ای که در برخی از تارنماهای خبری از جمله در ˈگلوبال ریسرچˈ منتشر شده، نوشت: شواهد روزافزونی وجود دارد که سران و فرماندهان نظامی اسرائیل طبق اساسنامه دیوان کیفری بین المللی، مرتکب نسل کشی و جنایت جنگی در غزه شده اند و رهبران آمریکا نیز با ارسال کمک های نظامی برای اسراییل در ارتکاب این جرایم مشارکت و معاونت دارند.

وی نوشته است: طبق گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل (گزارش گلداستون)، در عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه، نظامیان اسراییلی آسیب های عمده به اموال غیر نظامی و زیرساخت ها وارد کرده و درد و رنج را به مردم غیر نظامی این منطقه تحمیل کرده اند که این تنها بخشی از جنایات رهبران اسرائیلی است.

خانم مارجری کوهن در ادامه مقاله می نویسد: براساس گزارش سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا، در سال 2007، دولت بوش موافقت کرد که در بین سال های 2009 تا 2018 به اسرائیل 30 میلیارد دلار کمک های نظامی ارائه شود که سالانه حدود 3.1 میلیارد دلار می شود. اوباما نیز در جریان سفر مارس 2013 خود به اسرائیل، وعده داد که آمریکا همچنان به ارائه این تعهدات که در کنگره تصویب شده ، ادامه خواهد داد.

وی افزود: نیروهای اسرائیلی در عملیات نظامی خود در غزه نزدیک به دوهزار فلسطینی را کشته اند که بیش از 400 تن از آنها کودک و بیش از 80 درصد غیر نظامی بوده اند. اسرائیل توپخانه 155 میلی متری را به کار برده است که طبق اعلام دیده بان حقوق بشر برای استفاده در یک منطقه پر جمعیت کاملا نامناسب است، چرا که تا شعاع 50 متری قدرت ویرانگری دارد.

ˈکوهنˈ اضافه کرد: در جنایات اسراییل در غزه نزدیک به 10 هزار نفر شامل دوهزار و 500 کودک زخمی شده اند. صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که حمله اسرائیل تا حال ˈتاثیر فاجعه بار و غم انگیزیˈ بر روی کودکان در غزه گذاشته و 373 هزار کودک تجربیات آسیب زا و نیاز به کمک روحی و روانی دارند و آژانس کار و رفاه سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرده است ˈبسیاری از تجهیزات پزشکی در غزه غیر فعال شده اند که یک فاجعه بهداشت عمومی است.ˈ

رییس سابق انجمن حقوقدانان آمریکا در بخشی دیگر از مقاله خود می افزاید: درپی جنایات نظامیان اسراییلی دهها هزار نفر از فلسطینی ها خانه های خود را از دست داده اند، بیش از 1300 ساختمان تخریب شده و 752 ساختمان به شدت آسیب دیده اند و زیرساخت های آب تخریب شده اند که دو سوم از مردم غزه را تحت تاثیر قرار داده است.

تخمین زده می شود بازسازی غزه به شش میلیارد دلار هزینه نیاز دارد. اسرائیل زمین قابل سکونت غزه را 44 درصد کاهش داد ، سه کیلومتر منطقه حائل در اطراف این منطقه ایجاد و 147 مایل مربع از زمین قابل سکونت را به 82 مایل مربع تقلیل داده و جمعیت را متراکم تر کرده است.

مارجری کوهن در ادامه این مقاله نوشت: حدود 2000 فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی در ژوئن 2014، بازداشت شده اند که طبق مطالعات زندانیان فلسطینی، شامل 15 عضو شورای قانونگذاری فلسطین، 240 کودک، ده ها زن، روزنامه نگار و دانشگاهی و 62 زندانی سابق بوده اند که قبلا در تبادل زندانیان آزاد شده بودند.

نیروهای اسرائیلی بسیاری از زندانیان را پس از دستگیری یا با شلیک مستقیم کشته اند و یا با جلوگیری از درمان آنان، باعث مرگ فلسطینیان می شوند . بیش از 445 زندانی بدون هیچ اتهام و یا محاکمه در آنچه اسرائیل ˈبازداشت اداریˈ می نامد، به سر می برند.

وی ادامه داد: حملات عمدی علیه جمعیت غیر نظامی و دارایی های آنها، وسایل نقلیه بشردوستانه و تاسیسات عمومی و پرسنل آنها نمونه دیگری از جنایات نیروهای اسرائیلی در غزه است و در این مدت 142 مدرسه را بمباران کرده اند، یک سوم از بیمارستان های غزه، 14 درمانگاه و 29 دستگاه آمبولانس را از بین برده اند و حداقل پنج کارکنان پزشکی را کشته و دهها نفر دیگر مجروح کرده اند.

این حقوقدان آمریکایی می افزاید: رهبران اسراییل درصدد نابودی تمامی یا بخشی از ملت فلسطین هستند و اسرائیل یک دیوار حائل غیر قانونی و شهرک های یهودی نشین غیر قانونی در سرزمین های فلسطینی ایجاد و غزه را به ˈبزرگترین زندان بدون سقفˈ بدل کرده است.

به اعتقاد ˈمارجری کوهنˈ ، رژیم صهیونیستی در اشغال سرزمین های فلسطینی نیز به منزله تنبیه دسته جمعی عمل می کند و زمین، حریم هوایی، بندر، برق، آب و ارتباطات در غزه را از راه دور در کنترل دارد و مردم آن را از غذا، دارو، سوخت و خدمات اساسی محروم کرده است.

اروپام**1479**5981
کد N449273

وبگردی