آفتاب
با کمک خیرین در ماه رمضان انجام شد؛

آزادی 512 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری

آزادی 512 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری

مدیرعامل ستاد دیه کشور از اهدای مبلغ بیش از 300 میلیارد ریال از سوی مردم در ماه رمضان خبر داد و گفت: این مبلغ زمینه آزادی 512 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را فراهم کرد.

سیداسدالله جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب، اظهار کرد: از مجموع این مبلغ به ترتیب استان‌های اصفهان، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی بیشترین کمک مردمی را در جشن‌های گلریزان برگزار شده، جمع‌آوری کرده‌اند.

وی افزود: طبق برنامه اعلام شده از سوی ستادهای دیه استانی در طول ماه مبارک رمضان 187 جشن گلریزان در سطح کشور برگزار شد که در این میان استان بوشهر با برگزاری 23 جشن گلریزان رتبه نخست را در تعداد برگزاری همایش گلریزان به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با تقدیر از مشارکت همه اقوام و هموطنان نوع دوست در راستای کمک برای آزادی زندانیان نیازمند، خاطرنشان کرد: اما ناگفته نماند که همت مردم نجیب سیستان و بلوچستان با شرایط آب و هوایی خاص و وسعت 900 کیلومتری منطقه در برگزاری 15 جشن گلریزان در نقاط مختلف استان و جمع آوری مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان جهت آزادی 20 نفر از زندانیان تحت پوشش این نهاد مردمی جای تشکر دارد.

جولایی ادامه داد: با عنایت به کرامت و معنویت ماه مهمانی خدا و همچنین سفارشات موکد قرآنی و احادیث متواتر اسلامی، هموطنان عزیز با تأسی به این وصیت گرانسنگ علوی که تصریح دارد «صَلَاحُ ذَاتِ الْبَیْن» از اقامه نماز و روزه‌ سالیان هم افضل‌ است، ستادهای‌ دیه برای آزادی تعداد 512 نفر از زندانیان نیازمندی که با همین همت مردمی و کمک‌های همیشگی و ارزشمند مقام‌معظم‌ رهبری و مسئولان دلسوز نظام در رمضان امسال آزاد شدند، 36 درصد از میزان کل بدهی این مددجویان آبرومند را از شکات، طلبکاران و اولیاء دم گذشت رضایت‌مندانه اخذ کرده است.

وی با اشاره به کمک روحیه‌بخش 550 میلیون تومانی رهبر فرزانه انقلاب در 6 ساله‌ اخیر به جشن‌های گلریزان ستاد دیه، گفت: از نکات جالب توجه بیست و ششمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی، نماینده محترم معظم له در این همایش بود که عزم عمومی را برای آزادی حداکثری زندانیان نیازمند دو چندان کرد.

جولایی افزود: در جشن‌های گلریزان سال 93 که با شعار «بهار رهایی، با گل احسان تو» برگزار شد مقام معظم رهبری با اختصاص 150 میلیون تومان، آیت‌الله آملی لاریجانی 50 میلیون تومان، حجت‌الاسلام حسن روحانی 140 میلیون تومان و رئیس مجلس شورای اسلامی با اهدای 40 میلیون تومان در امر آزادی زندانیان دربند جرائم غیرعمد کمک کردند.

وی یادآور شد: ستادهای‌ دیه طی 5 سال گذشته با برگزاری نزدیک‌به 1000 جشن گلریزان در سطح کشور زمینه آزادی افرادی را فراهم کرده است که بی‌پناه و پشتوانه مالی تنها بر اثر یک غفلت یا وقوع یک حادثه ناخواسته راهی زندان شده بودند.

انتهای پیام

کد N449194

وبگردی