آفتاب

نماینده مجلس پاکستان: ماجراجویی های سیاسی دردی از مردم و کشور را دوا نمی کند

نماینده مجلس پاکستان: ماجراجویی های سیاسی دردی از مردم و کشور را دوا نمی کند

اسلام آباد – ایرنا – یک نماینده مجلس پاکستان گفت کشورش این روزها سر یک پیچ سخت سیاسی قرار دارد و در چنین شرایطی ماجراجویی های سیاسی دردی از مردم و کشور را درمان نمی کند.

«عبدالرشید گودیل» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: در شرایطی که دولت درگیر مبارزه با شبه نظامیان تروریست در منطقه وزیرستان شمالی است همه احزاب و جناح ها باید به جای پرداختن به نزاع های سیاسی، دولت را برای از بین بردن تروریسم و افراط گرایی همراهی کنند.

وی به رهبران احزاب سیاسی مخالف از جمله حزب ˈتحریک انصافˈ و ˈجنبش مردمیˈ توصیه کرد که از تحریک مردم برای ایجاد ناآرامی و هرج و مرج در کشور بپرهیزند و به جای راه انداختن تظاهرات ضددولتی، خواسته هایشان را از طریق گفت وگو با دولت دنبال کنند.

عبدالرشید گودیل تاکید کرد: گفت و گو تنها راه حل این اختلافات سیاسی است. همه احزاب و گروه های سیاسی و دمکراتیک کشور باید به جای اینکه توان و امکانات خود را صرف جنجال های سیاسی کنند، آن را در مسیر ساختن آینده ای بهتر برای کشور بکار گیرند.

وی اوضاع کنونی پاکستان را به ویژه از لحاظ سیاسی، سخت و شکننده دانست و هشدار داد چنین وضعیت شکننده ای ممکن است نتواند فشار وارده از سوی دعواهای سیاسی را تحمل کند.

این سیاستمدار و نماینده مجلس پاکستان، هر دو طرف درگیری در دعوای سیاسی جاری در پاکستان را برای یافتن راهی برای برون رفت از بحران سیاسی دعوت کرد و گفت: وحدت، تنها کلید حل مشکلات پاکستان است.

هزاران نفر از طرفداران عمران خان و طاهر القادری رهبران دو حزب مخالف تحریک انصاف و جنبش مردمی پاکستان،از شهرهای مختلف در اسلام آباد جمع شده اند و طی دو روز گذشته اقدام به برگزاری تظاهرات ضددولتی در پایتخت پاکستان کرده اند.

با وجود اعلام آمادگی صریح دولت برای گفت و گو بامخالفان و حل مسایل و اختلافات به دور از جنجال و ناآرامی، عمران خان و طاهر القادری تا این لحظه تن به مذاکره نداده و اعلام کرده اند که تظاهرات علیه دولت در اسلام آباد را تا زمان استعفای نخست وزیر ادامه خواهند داد.

آساق*3*272*172*1579*1446
کد N449190

وبگردی