آفتاب

مجلس به فوریت طرح منع تبلیغ غیرمجاز در فضای مجازی رای داد

مجلس به فوریت طرح منع تبلیغ غیرمجاز در فضای مجازی رای داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز آسیب رسان به سلامت از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با یک فوریت طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای با 157 رای موافق، 13 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن موافقت کرد.

عبدالرحمن رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح این طرح گفت: برخی از قوانین نیازمند به روز رسانی هستند به ویژه قوانین مرتبط با سلامت مردم دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: از طرف دیگر قوانین باید بازدارنده باشد تا سلامت جامعه به خطر نیافتد، این طرح در جهت حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده در حوزه دارو و موارد غذایی تدوین شده است.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی هم اکنون برخی از شرکت ها مجوز ندارند و تعدادی از آنها نیز دارای مجوز هستند اما تخلفاتی را انجام می‌دهند پس این طرح برای برخورد با این دو گروه است.

نماینده مردم دامغان یادآور شد: بر اساس آمارها به خاطر تبلیغات سوء ماهواره ای در چند روز اخیر سه نفر فوت کرده اند.

همچنین غضنفرآبادی نماینده مردم بم در موافقت با این طرح گفت: چرا در تلویزیون کرم حلزون تبلیغ می‌شود اما بعداً اعلام می‌شود که این محصول مضر است، آیا این گونه تبلیغات نیاز به قانون ندارد.

وی افزود: اگر شبکه های ماهواره ای به صورت گسترده دروغ بگویند آیا ما باید ساکت بنشینیم؟ برخی تبلیغات رسانه های ما از تبلیغات ماهواره ای نشات می گیرد.

وی گفت: مردم انتظار دارند رسانه ها راست بگویند و موضوعات درست بیان شود بنابراین نیاز به قانونی در این حوزه داریم.

کد N449184

وبگردی