آفتاب

خنثی شدن طرح‌های تروریستی جدید در مصر

خنثی شدن طرح‌های تروریستی جدید در مصر

یک منبع وابسته به مدیریت امنیتی شمال سینا در مصر اعلام کرد: دستگاه‌های امنیتی در این منطقه به مقادیری از تسلیحات نظامی و مبلغ 30 شِکِل اسرائیلی دست یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه البیان چاپ امارات، یک منبع وابسته به مدیریت امنیت مصر اعلام کرد: نیروهای امنیتی دو کیسه را که داخل آن‌ها مقادیری سلاح و همچنین مبلغ 30 شکل اسرائیلی وجود داشت، در نزدیکی مدرسه دخترانه پیدا کردند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی مصر توانستند شش گروهک تروریستی که هدفشان انفجار دکل برق در شش استان بود، شناسایی کنند.

این در حالی است که طی تحقیقات گسترده‌ای 200 عضو اخوان المسلمین به اتهام اقدامات خشونت‌بار در 9 استان مختلف کشور، دستگیر شده‌اند.

منابع اعلام کردند: تعداد کشته‌شدگان در درگیری با نیروهای امنیتی که توسط طرفداران اخوان المسلمین ترتیب داده شده بود به 13 تن رسیده است.

هانی عبداللطیف، سخنگوی رسمی وزارت کشور مصر، تصریح کرد: بخش امنیت ملی توانسته شش گروهک تروریستی و 40 تن از اعضای آن را که هدف‌شان انفجار دکل‌های برق در چندین استان بود را بازداشت کند.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی توانستند مکان‌هایی را که آنان برای مخفی کردن تجهیزات مورد نیاز خود برای عملیات تروریستی و ساخت بمب‌ها از آن ستفاده می‌کردند را شناسایی کنند.

این نیروها همچنین تعدادی از کارکنان شرکت وابسته به وزارت برق را که در این خصوص با آنان همکاری می‌کردند، بازداشت کردند.

عبداللطیف اعلام کرد: در پی اتخاذ اقدامات قانونی و کشف و بازداشت اعضای این گروهک، متهمان به نقشه‌های تروریستی خود اعتراف کردند.

انتهای پیام

کد N449153

وبگردی