آفتاب

قوام شهیدی: اکثر ایرانیان خارج از کشور دارای جایگاه ممتاز هستند

قوام شهیدی: اکثر ایرانیان خارج از کشور دارای جایگاه ممتاز هستند

دبیرکل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در دیدار و گفت‌وگو با رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس در محل دبیرخانه این شورا تاکید کرد: از ظرفیت دانش و فناوری بوشهری‌های مقیم خارج در پیشبرد اهداف توسعه استان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار سید جواد قوام شهیدی، دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، با اشاره به ظرفیت بزرگ دانش و فناوری و حوزه سرمایه‌ای ایرانیان خارج از کشور خاطرنشان کرد: اکثریت ایرانیان خارج از کشور دارای جایگاه ممتاز علمی و تجاری هستند.

وی افزود: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با پشتوانه ظرفیت بزرگ ایرانیان خارج از کشور آمادگی دارد در حوزه سرمایه‌گذاری و همچنین حوزه دانشی با پارک علم و فناوری خلیج فارس همکاری داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور همچنین تاکید کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس با شناسایی و برنامه‌ریزی از بوشهری‌های مقیم خارج از کشور دعوت می‌کند تا از ظرفیت‌های مختلف علمی و یا سرمایه‌گذاری آنها در پروژه‌های صنعتی و دانش بنیان استفاده شود.

وی تصریح کرد: در این راستا شورای عالی ایرانیان با تمام ظرفیت با پارک علم و فناوری خلیج فارس همکاری و تسهیلات لازم جهت حضور ایرانیان خارج از کشور را فراهم خواهد کرد.

هم‌چنین دکتر مهدی محمدی، رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس، گزارشی از ظرفیت‌های استان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این پارک ارائه کرد.

محمدی با بیان موقعیت خاص جغرافیایی استان بوشهر و دارا بودن بیشترین مرز آبی با خلیج فارس و حضور صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی و انرژی‌های نو از جمله انرژی هسته ای در استان بوشهر، گفت: این استان دارای ظرفیت بزرگی جهت سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در این منطقه و همچنین همکاری علمی متخصصان ایرانی در حوزه علوم و تکنولوژی‌های جدید با شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس است.

وی در ادامه به ظرفیت‌های علمی شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس و دستاوردهای این شرکت‌ها پرداخت و افزود: شرکت‌های دانش بنیان با حمایت های گسترده تر و سرمایه گذاری های مالی می توانند بسیاری از نیازهای کشور در صنایع مختلف را تامین کنند و نقش بسزایی در رسیدن کشور به اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N449151

وبگردی