آفتاب
در دیدار خداحافظی سفیر ایران

رییس جمهور تونس خواستار گسترش روابط کشورش با ایران شد

رییس جمهور تونس خواستار گسترش روابط کشورش با ایران شد

بیروت - ایرنا - « محمد المنصف المرزوقی» رییس جمهور تونس با اشاره به دیدار سل گذشته اش با « حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار گسترش روابط و مناسبات دوکشور در همه زمینه ها شد.

به گزارش ایرنا، المرزوقی در دیدار خداحافظی« پیمان جبلی» سفیر ایران در تونس، ابراز امیدواری کرد که تماس ها و رایزنی های مستمر مقامات دو کشور به افزایش، تعمیق و تقویت مناسبات تهران و تونس در همه زمینه ها منجر شود.

رییس جمهور تونس دراین دیدار نشان درجه یک این کشور« جمهوری» را به جبلی به پاس تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و ارتقای روابط دو کشور اهدا کرد.

المرزوقی با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد ایران و تونس خواستار تعمیق و تقویت آن در همه زمینه ها شد.

وی با تجلیل از پیشرفت های چشمگیر علمی و تکنولوژیک جمهوری اسلامی ایران استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را حق مسلم ایران خواند و تاکید کرد که تونس از ایران در این مسیر حمایت می کند.

رییس جمهور تونس با اشاره به گام هایی که کشورش در راستای تحقق آرمان های انقلاب و عبور از مرحله انتقالی و تثبیت مردم سالاری و آزادی برداشته است از حمایت های مستمر جمهوری اسلامی ایران از مردم و انقلاب تونس قدردانی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با تشکر از حمایت های رئیس جمهوری تونس از روند تقویت پیوندهای برادری میان دو ملت و گسترش سطح همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به آهنگ رو به رشد روابط دوجانبه، ابراز اطمینان کرد که با عزم جدی مقامات دو کشور مناسبات ایران وتونس بیش از پیش رشد و گسترش می یابد.

جبلی همچنین به مناسبت پایان ماموریتش در تونس با رئیس مجلس، وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از وزرای دولت ایران دیدار های جداگانه انجام داد.

خاورم ** 1324
کد N449062

وبگردی