آفتاب

برزیل و صف بانوان برای ریاست جمهوری 

برزیل و صف بانوان برای ریاست جمهوری 

ملی گرایان برزیلی درصدد هستند تا وزیر سابق محیط زیست این کشور را که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2010 نیز در میان رقیبان "دیلما روسف" قرار داشت به عنوان نامزد این دوره از رقابت های ریاست جمهوری این کشور معرفی کنند.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ملی گرایان برزیلی طی روزهای آینده،"مارینا سیلوا" را به عنوان نامزد مورد نظر خود برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنند. 

سیلوا در اصل جايگزين "ادواردو کامپوس" نامزد سابق حزب سوسياليست می شود که روز چهارشنبه هفته گذشته در پي سانحه هوايي در شهر سانتوس کشته شد.

برزیل در تاریخ پنجم اکتبر سال جاری شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، کنگره ملی و همچنین انتخابات محلی خواهد بود از همین رو تحولات سیاسی در این کشور به شدت در جریان است.

علاوه بر "دیلما روسف" رئیس جمهور فعلی برزیل، 11 نامزد دیگر برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری رقابت می کند که از بین این 12 نامزد سه نفر آنها زن هستند.

سیلوا پیشتر وزیر محیط زیست برزیل بود که  از این سمت استعفا کرد. سیلوا 55 ساله سناتور سابق و وزیرسابق محیط زیست، در انتخابات 2010 که با پیروزی دیلما روسف، رئیس‌ جمهور کنونی برزیل به پایان رسید، موفق شد به عنوان نامزد حزب سبز با کسب 3 /19 درصد آرا در مکان سوم قرار بگیرد.

مارینا سیلوا در دور اول ریاست جمهوری "ایناسیو لولا دا سیلوا" رئیس جمهور سابق برزیل، در سال 2003 به عنوان وزیر محیط زیست انتخاب شد. مارینا سیلوا در طول دوران حضور شش ساله خود در راس وزارتخانه محیط زیست برزیل با طرفداران  توسعه زمین های کشاورزی در جنگل های آمازون اختلافات زیادی پیدا کرده بود.

مواضع محکم مارینا سیلوا در مخالفت با اجرای هرگونه طرح توسعه در جنگل‌های آمازون، وزرای دولت برزیل را که موافق طرح ایجاد زمین‌های کشاورزی در فضاهای خالی جنگل آمازون بودند، با وی دشمن کرد.وزرای توسعه گرای برزیل بر این باورند که توسعه زمین‌های کشاورزی در بخش‌های تخریب شده جنگل آمازون می‌تواند به رشد اقتصادی برزیل کمک کند.

کد N449047

وبگردی