آفتاب

رئیس سابق سیا: شبه‌نظامیان در شهرهای پاکستان نیز مخفی می‌شوند

رئیس سابق سیا: شبه‌نظامیان در شهرهای پاکستان نیز مخفی می‌شوند

رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد: شبه‌نظامیان طالبان و القاعده نه تنها در مناطق قبیله‌ای‌نشین بلکه در شهرهای پاکستان نیز مخفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، ژنرال مایکل هایدن، رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) گفت: عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی گامی مثبت برای انهدام گروه‌های تروریستی مخفی شده در کشور محسوب می‌شود اما کافی نیست پاکستان باید با شبه‌نظامیانی که در شهرهای مختلف این کشور و در مناطق قبیله‌ای نشین مخفی شده است مقابله کند تا بتواند تروریست‌ها را شکست دهد.

وی ادامه داد: آمریکا باید به پاکستان کمک کند تا اقدامات بهتری را برای مقابله با تروریسم و مناطقی که تحت تاثیر این اقدامات قرار گرفته‌اند انجام دهد.

رئیس سابق سیا ادامه داد: ما نیازمند دوستی و اتحاد افغانستان و پاکستان برای انهدام و از میان بردن پناهگاه‌های شبه‌نظامیان در مناطق مرزی هستیم. معتقدم که نیروهای آمریکایی می‌توانند هم برای افغانستان و هم برای پاکستان کمک مناسبی باشند و تاکید دارم که باید حضور آمریکا در منطقه ادامه یابد.

در همین حال ریچارد لوگار سناتور سابق آمریکایی که بسته کمک مالی 5 / 7 میلیارد دلاری با همکاری جان کری، وزیر خارجه آمریکا را به پاکستان اختصاص داده از ایالات متحده خواسته که بسته مشابهی را برای دولت اسلام آباد در نظر بگیرد.

وی همچنین مخالف عدم دخالت آمریکا و همکاری این کشور با پاکستان است و اعلام کرده که پاکستان از نظر استراتژیک در منطقه اهمیت فراوانی دارد.

مایکل هایدن همچنین ادامه داد: زمانی که من در سمت ریاست سیا قرار داشتم، تلاش داشتم منطقه‌ای با فرصت‌های اقتصادی در نواحی قبیله‌نشین پاکستان ایجاد کنم. برای مقابله با شبه‌نظامیانی که در شهرهای پاکستان مخفی شده‌اند ما نیاز داریم که به مردم آموزش دهیم و از آن‌ها با ارائه کمک‌های مالی حمایت کنیم.

این مقام مسئول پیشین سیا در مصاحبه‌ای با کانال‌های خبری خصوصی پاکستان به اهمیت همکاری میان اسلام آباد و کابل اشاره کرد و گفت ما مشکل پناهگاه‌های امن شبه‌نظامیان را در هر دو طرف می‌دانیم. آنچه که نیاز داریم همکاری صمیمانه میان پاکستان و افغانستان است. من از مشکلاتی که دولت پاکستان هم اکنون با آن مواجه است اطلاع کافی دارم و امیدوارم که اسلام آباد هرآنچه را که در توان دارد انجام دهد تا این مشکلات را حل کند. آمریکا نباید به صورت کامل نیروهای خود را از افغانستان در دو سال آینده خارج کند و باید نیروهایی را در آنجا باقی بگذارد.

انتهای پیام

کد N449021

وبگردی