آفتاب

ادامه درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان مسلح در طرابلس لیبی

ادامه درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان مسلح در طرابلس لیبی

منابع نظامی در لیبی از ادامه درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان مسلح در اطراف فرودگاه بین‌المللی طرابلس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی و نظامی در طرابلس اعلام کردند که شبه نظامیان مسلح از روز گذشته درگیری‌های شدیدی را با سلاح‌های سنگین برای در دست گرفتن کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس آغاز کرده‌اند و این درگیری‌ها قربانیان زیادی از دو طرف بر جای گذاشته است اما هنوز آمار دقیق این قربانیان مشخص نشده است.

همچنین به گزارش شاهدان عینی در لیبی مناطق زیادی از شهر طرابلس مورد هدف حملات هوایی افراد مسلح قرار گرفت که این حملات شدیدترین حملات در نوع خود از زمان آغاز درگیری‌ها در این شهر بوده است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که "برناردینو لیون" فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی اعلام کرده بود که با هدف رسیدن به آتش‌بس در لیبی به طرابلس سفر خواهد کرد.

به گزارش منابع لیبیایی از روز شنبه درگیری‌ها در اطراف فرودگاه بین‌المللی طرابلس دوباره آغاز شده و چندین منزل مسکونی با موشک‌های گراد هدف قرار گرفته‌اند.

وزارت امور اجتماعی لیبی نیز اعلام کرد که بیش از ده هزار خانواده به خاطر درگیری‌ها میان افراد مسلح از اطراف فرودگاه طرابلس به مناطق دیگر رفته‌اند.

منابع نظامی نیز اعلام کردند که "انقلابیون لیبی و مصراته" همچنان به حملات خود از بخش‌های جنوبی و شرقی ادامه می‌دهند.

در همین راستا تعدادی از تظاهرکنندگان لیبیایی برای دومین روز متوالی در اعتراض به اقدامات پارلمان لیبی دست به تظاهرات در ماطق مختلف این کشور زدند.

تظاهرکنندگان درخواست پارلمان از جامعه جهانی برای مداخله در لیبی را محکوم کردند.

همچنین به گزارش منابع مذکور تجهیزات نظامی و سلاح‌های زیادی برای شبه نظامیان مصراته و دیگر گروه‌های تندرو ارسال شده است و اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که نیروهای "فجر لیبی" کنترل ساختمان ریاست ستاد و میدان "الفردوسیه" را در دست گرفته و تقریبا کنترل اطراف فرودگاه طرابلس را در دست دارند.

انتهای پیام

کد N448805

وبگردی