آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

سفیر پاکستان در تهران: با مهاجران غیرقانونی سفر به ایران برخورد می‌شود

سفیر پاکستان در تهران: با مهاجران غیرقانونی سفر به ایران برخورد می‌شود

سفیر پاکستان در تهران با اشاره به غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی پاکستانی در نزدیکی مرز ایران گفت: هرگونه ورود به خاک ایران باید به صورت کاملا قانونی صورت گیرد و دولت پاکستان با متخلفان برخورد خواهد کرد.

نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

در پاسخ به این سوال که با توجه به غرق شدن 11 مهاجر غیرقانونی که سعی داشتند از پاکستان و توسط مرز آبی چابهار وارد ایران شوند، دولت پاکستان برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجرین پاکستانی به ایران چه اقداماتی را انجام خواهد داد؟ گفت: مسئولیت ورود مهاجرین غیرقانونی به خاک ایران بر عهده دولت پاکستان است. ما بارها به کسانی که قصد مهاجرت غیرقانونی به ایران را داشته‌اند هشدار داده‌ایم. دولت پاکستان به شدت مخالف انجام چنین اقداماتی است. هرگونه ورود به خاک ایران باید به صورت کاملا" قانونی صورت بگیرد و دولت پاکستان با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در سال‌های اخیر پاکستان مورد حملات تروریستی واقع شده و دلیل افزایش تنش‌ها در این کشور چیست؟ گفت: پاکستان کشوری است که در آن آزادی بیان وجود دارد و مخالفان می‌توانند نظر خود را به صورت آزادانه بیان کنند. اما متأسفانه در سال‌های اخیر گروه‌های تندروی تروریستی فضای سیاسی و اجتماعی پاکستان را برهم زده‌اند. به طوری که تا کنون حدود 50 هزارنفر از مردم پاکستان جان خود را در حملات تروریستی از دست داده‌اند. همچنین به علت وجود تروریست در پاکستان فعالان اقتصادی میلی به سرمایه‌گذاری در پاکستان ندارند. این اقدامات تاکنون 100 میلیارد دلار به اقتصاد پاکستان ضرر وارد کرده است.

جدمانی افزود: در حال حاضر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان خواستار مبارزه جدی با تروریست و قاچاق هستند و در طرحی که به وسیله ارتش انجام خواهد شد تروریست تا سال 2025 در پاکستان نابود می‌شود.

انتهای پیام

کد N448798

وبگردی