آفتاب

لطف فرجی‌دانا به مریم میرزاخانی

لطف فرجی‌دانا به مریم میرزاخانی

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

رضا ساکی

تعجب می‌کنم چرا برخی از استیضاح فرجی‌دانا ناراحت هستند. به نظرم همه باید از این استیضاح خوشحال باشیم. اصلا باید دست آن نمایندگان را بوسید که دارند وزیر علوم را استیضاح می‌کنند. استیضاح یعنی طلب وضوح کردن، پس وقتی خودشان دارند وضوح طلب می‌کنند برخی چرا باید ناراحت باشند. استیضاح یعنی از کسی درخواست کنید تا چیزی را هویدا کند، حالا هم که همه چیز حتی قبل از حضور آقای وزیر هویدا شده است. الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ. چه چیزی بهتر از این؟ ما مورد داشته‌ایم مجلس وزیری را به دلیل مدرک دکتری تقبلی استیضاح کرده است. فرجی‌دانا که نه مدرکش تقلبی است نه دانشگاهیان روی عملکردش حرف دارند، تازه فهرست سه‌هزار مدرک تقلبی را هم رو کرده است.

البته شما بهتر از من می‌د‌انید که در این زمانه رو کردن یک دیپلم تقلبی هم باعث دردسر است چه رسد به بورس تقلبی و مدرک دکتری جعلی. شما بهتر از من می‌دانید این دوستانی که بورس یواشکی و فامیلی گرفته‌اند همیشه آرزوهایی داشته‌اند. مثلا آرزو داشته‌اند وقتی پروفسور مریم میرزاخانی برای سخنرانی به ایران می‌آید آنها هم به عنوان سخنران حضور داشته باشند در حالی که الآن باید روی صندلی شاگردی بنشینند و از گفته‌های خانم میرزاخانی یادداشت بردارند.

واقعا این‌طوری بهتر است وگرنه چه حرصی می‌خورد پروفسور میرزاخانی که باید در جایی سخنرانی می‌کرد که بورسیه‌های عدالت‌محور سخنرانی می‌کردند.

راستی این وسط به اقوام خود مدال فلیدز نداده‌اند؟ یعنی با مدال بورسیه‌اش کرده باشند؟ مطمئن هستید؟ یک مدال ساده است دیگر، قالبش را که بزنی به هر تعداد بخواهی تولید می‌کنی. ها؟

باقی بقای‌تان!

کد N448728

وبگردی