آفتاب
بحران در آمریکا ادامه دارد/

اعلام حکومت نظامی در میسوری/اعطای نشان افتخار به پلیس قاتل

اعلام حکومت نظامی در میسوری/اعطای نشان افتخار به پلیس قاتل

بحران آغاز شده در ایالت میسوری آمریکا به سبب کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست توسط پلیس، همچنان ادامه دارد به طوری که فرماندار این ایالت اقدام به اعلام مقررات منع رفت و آمد در شهر فرگوسن و سایر نقاط آن کرده است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شب گذشته و پیش از آغاز ساعت منع رفت و آمد در خیایان های فرگوسن از ایالت میسوری مردم خشمگین از اقدامات خشونت بار پلیس آمریکا، بار دیگر به خیایان ها ریخته و با پلیس درگیر شدند.






در جریان تحولات شب گذشته به برخی ساختمان ها و فروشگاه ها نیز آسیب هایی وارد شد. اعتراضات شب گذشته در حالی آغاز شد که در ساعات ابتدایی روز شنبه نیز تظاهرات در نقاط مختلف میسوری به ویژه شهر فرگوسن و محلی که "مایکل براون" این نوجوان سیاه پوست کشته شده برگزار شده بود.






"جی نیسکون" فرماندار میسوری برای فرونشاندن اعتراضات اقدام به اعلام وضعیت فوق العاده و منع رفت و آمد کرده است. بر اساس این گزارش از ساعت 5 به وقت گرینویچ تا ساعت 10 که به وقت محلی از ساعت 12 شب تا پنج صبح می شود در این ایالت مقررات منع رفت و آمد حاکم است.






عصبانیت مردم میسوری پس از آن افزایش یافت که اعلام شد پلیسی که اقدام به قتل بی دلیل این نوجوان کرده چند روز قبل از وقوع قتل، نشان افتخار دریافت کرده بود.






این ایالت از یکشنبه شب 19 مرداد ماه ناآرام شده که دلیل آن کشته شدن یک نوجوان در بخش سنت لوئیز منطقه فرگوسن میسوری است. در حالیکه مردم آمریکا هنوز حادثه قتل "تریوان مارتین" نوجوان سیاه پوست به دست یک افسر پلیس و سپس تبرئه این پلیس را از یاد نبرده اند؛ روز یک شنبه یک نوجوان سیاه پوست دیگر در ایالت میسوری به دست پلیس کشته شد.






از سوی دیگر یک گزارش داخلی در اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) نیز نشان می دهد که در هر سال به طور میانگین 400 نفر از شهروندان آمریکایی به دست پلیس این کشور کشته می شوند.






بر اساس گزارشی که در اختیار اف بی ای قرار گرفته از سال 2005 تا 2012 میلادی در هر هفته به طور میانگین دو نفر به دست نیروهای پلیس آمریکا کشته می شوند.اغلب این کشته شدگان غالبا از سیاه پوستان حاضر در آمریکا هستند و 18 درصد کشته شدگان نیز کمتر از 21 سال سن دارند.






 



کد N448451

وبگردی