آفتاب

ساخت نخستین هواپیمای نظامی چندکاره در آفریقا

ساخت نخستین هواپیمای نظامی چندکاره در آفریقا

نخسیتن هواپیمای نظامی مجهز به چند پلت‌فرم جهان در آفریقا طراحی و ساخته شد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سامانه که «هواپیمای سبک شناسایی با عملکرد بالای پیشرفته» (AHRLAC) نام دارد، نخستین سامانه هوایی نظامی تمام آفریقایی لقب گرفته است. سیستم مزبور برای جاسازی طیفی از فناوری‌های نظامی و پشتیبانی غیرنظامی در یک بسته‌بندی چندکاربرده طراحی شده است.

هدف از ساخت این هواپیما انجام مسئولیت‌های بالگردهای مهاجم و هواپیماهای شناسایی، حمل تجهیزات نظارتی، تسلیحات، رادار و سیستم‌های جنگ‌افزاری الکترونیکی اعلام شد. این سامانه دارای بال ثابت به عنوان پلت‌فرمی برای هر دوی کارکردهای نظامی و غیرنظامی به کار خواهد رفت.

فناوری مزبور در آفریقای جنوبی و توسط شرکت تولیدکننده صنایع هوایی Aerosud با همکاری گروه Paramount ساخته شده است. این هواپیما دارای ماژول‌های گشت‌زنی و شناسایی و همچنین توانایی جمع‌آوری اطلاعات، پشتیبانی هوایی نزدیک و آموزش، قابلیت‌های حمله سبک و حمل محموله است.

این سامانه قادر به حمل محموله‌های بیش از 800 کیلوگرم، تانکی پر از سوخت و خدمه بوده و می‌تواند برای بیش از 7.5 ساعت پرواز کند. سیستم AHRLAC بیش از 6000 بخش دارد و 60 تکنسین و مهندس به مدت 315 هزار ساعت در حال طراحی و ساخت آن بوده‌اند.

فناوری مزبور نخستین پرواز رسمی خود را در تاریخ 13 اوت (22 مرداد) از سر گذراند.

انتهای پیام

کد N448252

وبگردی