آفتاب

هشدار دولت پاکستان به تظاهر کنندگان: تروریست ها در کمین نشسته اند

هشدار دولت پاکستان به تظاهر کنندگان: تروریست ها در کمین نشسته اند

اسلام آباد- ایرنا- هم زمان با آغاز نخستین روز تظاهرات گسترده طرفداران احزاب مخالف دولت پاکستان در اسلام آباد، وزیر کشور نسبت به احتمال وقوع حملات انتحاری تروریست ها علیه تظاهرکنندگان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، «چوردی نثار عل خان» ساعتی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که براساس گزارش دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان، در سه روز گذشته دو تروریست با هدف انجام حملات انتحاری وارد شهرهای اسلام آباد و راولپندی شده اند.

وی گفت: این تروریست ها می خواستند تظاهرات و تجمع های طرفداران حزب «تحریک انصاف» و حزب «جنبش مردمی» را هدف قرار دهند؛ تظاهرات ضد دولتی در پایتخت که از امروز آغاز شده است.

نثار علی خان با بیان اینکه هدف از این هشدار ایجاد رعب و وحشت نیست بلگه آگاهی دادن به مردم است؛ افزود: اگر در طول برگزاری این تظاهرات ها اتفاق ناگواری رخ دهد، در آن صورت همه، دولت را به عدم توانایی در حفظ امنیت تظاهرکنندگان متهم می کنند.

وی همچنین بار دیگر بر ضرورت توجه تظاهرکنندگان به خط قرمزها و مناطق حفاظت از جمله «منطقه قرمز» پایتخت (محل استقرار ساختمان های دولتی و مراکز حساس ) تاکید کرد و گفت: در صورتی که حریم های مشخص شده از سوی تظاهرکنندگان رعایت نشود، قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

وزیر کشور پاکستان، پیش از ورود هواداران «عمران خان» و «طاهر القادری» به اسلام آباد، با اعلام رسمی موافقت دولت با برگزاری این تظاهرات، درعین حال هشدار داد: چنانچه در جریان برگزاری تظاهرات، خللی به امنیت شهر وارد شود و تظاهرکنندگان خط قرمزها را زیرپا بگذارند، مسئولیت هرگونه عواقب آن متوجه برگزارکنندگان تظاهرات خواهد بود.

نخستین گروه از هواداران عمران خان و طاهر القادری، به عنوان اصلی ترین چهره های سیاسی مخالف دولت، نیمه شب گذشته از شهرهای مختلف وارد اسلام آباد شدند.

بیش از 30 هزار تن از نیروهای مسلح شامل، پلیس، نیروهای امنیتی، ارتش و حتی نیروهای سپاه مرزی پاکستان برای حفظ امنیت پایتخت و جلوگیری از هرگونه آشوب احتمالی از سوی تظاهرکنندگان، از چند روز پیش دراسلام آباد مستقر شده اند.

دولت هیچگونه مزاحمتی برای ورود تظاهرکنندگان به اسلام آباد ایجاد نکرد اما مسیرهای منتهی به «منطقه قرمز» شامل ساختمان های دولتی و پارلمانی و مراکز حساس و مهم شهر از جمله منطقه دیپلماتیک که سفارتخانه و اقامتگاه های دیپلمات های خارجی در آن قرار دارد را با نیروهای امنیتی، کانتینرهای بزرگ، خاکریزها و بلوک های سیمانی مسدود کرده است.

آساق*1*1723 ** 2023
کد N448196

وبگردی