آفتاب

انجام 65 درصد از عملیات‌های انتحاری داعش توسط اتباع سعودی

انجام 65 درصد از عملیات‌های انتحاری داعش توسط اتباع سعودی

گروه تروریستی داعش در بسیاری از حملات خود در سوریه و عراق از حربه عملیاتهای انتحاری استفاده می کند که اکثریت عاملان آنها نیز با تبعه کشورهای دیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مجله "لانگ وار ژورنال" (Long War Journal) در گزارشی درباره ماهیت گروه تروریستی داعش، نوشت: از هر 26 عامل تروریست در عملیاتهای انتحاری داعش، 24 نفر خارجی هستند.

این روزنامه با اشاره به حضور بالای سعودیها در بین اعضای داعش، نوشت: در این روزها اسامی متعددی از جمله عبدالرحیم فرانسوی، عثمان آلمانی، ابوعاصم اللیبی و ... بر روی سرکردگان داعش نهاده می شود و آنها نیز با در نظر گرفتن تاثیر این اسامی تلاش می کنند مردم را به جمع خود فرابخوانند.

البته در بین اعضای این گروه تروریستی اتباع دیگر کشورها از جمله تونس، مصر، لیبی، اردن، سوریه، پاکستان و حتی از کشورهایی نظیر چچن، فرانسه، آلمان و آمریکا نیز وجود دارد. اما میزان حضور اتباع سعودی در عملیاتهای انتحاری داعش در اینجا نیز از همه کشورهای دیگر بیشتر است و به 65 درصد می رسد.

در رتبه های بعدی این رده بندی تروریستهای لیبیایی با 20 درصد و تونسیها با 15 درصد قرار دارند.

بر اساس این گزارش، 44 درصد از کشته شدگان داعش تبعه سعودی دارند که این خود از میزان بالای حضور آنها در سوریه و عراق حکایت دارد.

 

کد N448179

وبگردی