آفتاب

نماینده اسفراین: فرجی‌دانا باید روز استیضاح تخلفات دوره گذشته وزارت علوم را اعلام کند

نماینده اسفراین: فرجی‌دانا باید روز استیضاح تخلفات دوره گذشته وزارت علوم را اعلام کند

نماینده اسفراین در مورد استیضاح وزیر علوم می گوید که در شرایط فعلی گرفتاری اصلی مردم تورم، بیکاری و رکود است و نمایندگان باید کمک کنند تا مشکلات را حل کنند .

زهرا تالانی:  با وجود تلاشهایی که شد تا از استیضاح وزیر علوم جلوگیری شود اما سرانجام 50 نماینده درخواست خود را به هیات رئیسه دادند و پایان این هفته وزیر علوم استیضاح می شود.

برخی تصور می کنند در روز استیضاح ممکن است وزیر مستندات و مدارکی از تخلفات دولت پیش ارائه کند که نام برخی نمایندگان هم در آن باشد.

در همین زمینه با هادي قوامي نماینده اسفراین گفت و گویی را انجام داده ایم که می خوانید:


50 نماینده خواستار استیضاح وزیر علوم شده اند. اما مخالفان این استیضاح هم آن را کاملا سیاسی می دانند نظر شما در این باره چیست؟

در شرایط فعلی گرفتاری اصلی مردم تورم، بیکاری و رکود است و انتظار مردم از نمایندگان حل این مسائل است تا به کمک دولت این مشکلات را حل کنند تا کام مردم تلخ نشود نه اینکه علیه یک وزیر جوسازی کنند، برای همین الان که کنکوریها انتخاب رشته می کنند و نگران شرایط خود هستند و همچنین روسای دانشگاه‌ها برای شروع سال تحصیلی برنامه ریزی می کنند بهتراست استیضاح کنندگان مطالبات اصلی مردم را از دولت طلب کنند.


با توجه به اینکه شما از اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد هستید، فضای دانشگاهها بعد از حضور آقای فرجی دانا سیاسی می بینید؟

دانشگاه فردوسی مشهد سومین دانشگاه کشور است و تا جاییکه من شناخت دارم نیروهای دانشگاه کاملا افراد علمی هستند و فضای دانشگاه کاملا آرام است. خوشبختانه در همین مدت کم دوباره فضای علمی به دانشگاه بازگشته و طبیعتا در سایر دانشگاه‌ها هم همینطور است. به نظر من آقای فرجی دانا باید تمام تخلفاتی که در دوران گذشته انجام شده را در روز استیضاح خود عنوان کند تا این جوسازی که وجود دارد حل شود.


منظور شما تخلف در پرونده دانشجویان بورسیه است؟

دانشگاه‌ها در طول دوران گذشته مشکلات زیادی داشتند، از انتخاب رئیس دانشگاه تا انتخاب اعضای هیات مدیره. بعد هم که مشکلاتی در نحوه گزینش دانشجویان دکتری پیش آمد. دانشگاه‌ها کاملا دستوری اداره می شدند و شرایط علمی که باید در دانشگاهها باشد وجود نداشت. اما در همین مدت شاهدیم که تلاشهای خوبی برای بازگشت شرایط گذشته در حال شکل گیری است. از طرفی موضوع تخلفات در بورسیه ها هم وجود دارد که اسامی هم منتشر شده اما هنوز وزارت علوم تا جایی که من خبر دارم نه رد کرده و نه تایید. امیدوارم این مسائل در روز استیضاح کاملا روشن شود.


شما به ادامه حضور فرجی دانا در وزارت علوم امیدوارید؟

الان نمی توانم به این سوال پاسخ دهم.همه چیز به روز چهارشنبه بستگی دارد اما امیدوارم تمام ابهاماتی که وجود دارد رفع شود و نمایندگان هم پاسخ های خوبی از سوالات خود بگیرند.

47232

کد N448145

وبگردی