آفتاب
انصاری:

جشن یکسالگی دولت را با استیضاح !/ دچار تلاطم سیاسی و حاشیه پردازی نخواهیم شد

جشن یکسالگی دولت را با استیضاح !/ دچار تلاطم سیاسی و حاشیه پردازی نخواهیم شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: جشن یکسالگی دولت را با استیضاح نمی توان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز بعدازظهر در نشست مشترک خود با معاونین پارلمانی دستگاههای اجرایی که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: حضور معاونین پارلمانی دستگاههای اجرایی در مجلس می تواند بسیاری از مطالبه هایی که نمایندگان از دولت دارند را به حداقل برساند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور گفت: همه دستگاههای ذیربط باید از موضع رسمی دولت در کمیسیونها و دیگر جلسات حمایت کنند و همچنین هیچ یک از دستگاههای اجرایی و وزارتخانه ها برای تامین نظر خود به دنبال تغییر لوایح دولت نباشند.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر اینکه تمام وزرا و معاونین آنها موظفند از مجموعه مصوبات دولت حمایت کنند، افزود: معاونین پارلمانی دستگاههای اجرایی سعی کنند در هفته هایی که وزرا وقت کافی دارند با جدولی که تنظیم خواهد شد ساعت مشخصی را برای حضور آنان در مجلس تعیین کنند زیرا این عمل بسیار مثبت است و موجب افزایش سطح تعامل نمایندگان با وزرای دولت می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استیضاح وزیر علوم گفت: وزیر علوم شخصیتی بسیار محترم، انقلابی، معتدل و از خانواده های اصیل خدمتگزار انقلاب است و عملکرد وی در این مدت موجب شده دانشگاههای ما در فضایی آرام و پرنشاط قرار بگیرند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر علوم از جلسه استیضاح و فرصت خوبی که برای توضیح به سئوالات فراهم می شود استفاده خواهد کرد، اظهار داشت: به نظر نمی رسد در شرایطی که در آستانه بازگشایی دانشگاههای کشور هستیم زیبنده باشد با نقصان در مدیریت این حوزه مواجه شویم. در عین حال نیز پس از مطرح شدن استیضاح وزیر علوم، اکثریت نمایندگان در طی این روزها در تماس هایی که داشته اند ابراز علاقه کرده اند که برای حمایت از وزیر علوم آمادگی دارند.

حجت الاسلام انصاری با ابراز امیدواری از مخالفت نمایندگان با استیضاح و موافقت آنان با ادامه کار فرجی دانا و ادامه روند پرنشاط و آرامش بخش دانشگاهها اظهار داشت: دولت در آستانه یکسالگی است و به نظر نمی رسد جشن یکسالگی را بتوان با استیضاح پاسخ داد و انتظار مردم هم فکر نمی کنیم این باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مکاتبات نمایندگان با معاونین پارلمانی و معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در طول یکسال اخیر بسیار زیاد بوده گفت: نمایندگان تقریبا در طول این مدت نیز پاسخ مکاتبات خود را در زمان معقول دریافت کردند و همچنین سعی داریم پاسخ مکاتبات را سریعتر از گذشته پاسخ دهیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت با توجه به گذشت یکسال از فعالیت خود سعی کرده دچار تلاطم سیاسی و حاشیه پردازی ها نشود و این سیاست را همواره دنبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه رئیس جمهور بر افزایش سطح همکاری دولت با سایر قوا تصریح کرد: البته در این میان و در طول این مدت امکان دارد اختلاف نظرهای تخصصی وجود داشته باشد اما تاکید بر همکاری های دوجانبه قوا برای خدمت رسانی به مردم مورد حمایت سران قوا بوده و خوشبختانه سران سه قوه در این مدت بسیار همراهی و همکاری مطلوبی با یکدیگر داشته اند.

وی گفت: جلسات سران قوا که در گذشته تعطیل شده بود هم اکنون در حال برگزاری است و در عین حال نیز در طول یکسال اخیر سه جلسه مشترک دولت و مجلس به منظور بررسی مسائل مختلف کشور برگزار شد که بسیار مفید بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور از ابتدای فعالیت خود با 22 مجمع استانی نمایندگان دیدار داشته و شخصا مطالب آنان را دریافت و پیگیری کرده است. همچنین معاون اول رئیس جمهور نیز جلسات عمومی و فردی بسیار زیادی با نمایندگان داشته است.

کد N448144

وبگردی