آفتاب
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

جشن یکسالگی دولت را نمی‌توان با استیضاح پاسخ داد/ابراز علاقه نمایندگان برای دفاع از فرجی دانا

جشن یکسالگی دولت را نمی‌توان با استیضاح پاسخ داد/ابراز علاقه نمایندگان برای دفاع از فرجی دانا

فکر نمی‌کنم در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها زیبنده باشد که مراکز علمی با چالشی در مدیریت خود مواجه باشند/ فکر می‌کنیم که نمایندگان مجلس دغدغه مردم را دارند و امیدواریم پس از استیضاح، با رای نمایندگان به ادامه کار فرجی دانا و مخالفت با استیضاح وی موجبات ادامه نشاط دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: فکر نمی‌کنم جشن یکسالگی دولت را بشود با استیضاح پاسخ داد و انتظار عمومی مردم نیز این نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محید انصاری در چهارمین نشست معاونت پارلمانی رئیس جمهور با معاونین امور حقوقی و مجلس دستگاه‌های اجرایی در خصوص استیضاح وزیر علوم گفت: ضمن حرمت نهادن به حقوق قانونی نمایندگان در طرح سوال و استیضاح فکر می‌کنیم وزارت علوم به خاطر اهمیتی که دارد و نقش ارزشمندی که دکتر فرجی دانا ایفا کرده، آموزش عالی کشور در مدار درستی در حال حرکت است.

وی فرجی دانا را فردی محترم، متقی، دانشمند، انقلابی، معتدل و از خانواده‌ای اصیل و خدمت‌گذار دانست و ادامه داد: خاندان ایشان از قدیم در خدمت اسلام و نظام بوده و جناب فرجی دانا دغدغه‌های مسئولان و رهبری درباره آموزش عالی و دانشگاه‌ها را همواره مدنظر قرار داده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه عملکرد فرجی دانا موجب شده تا دانشگاه‌ها در وضعیتی آرام و پرنشاط قرار گیرد، یادآور شد: مهم است که ‌هم‌اکنون دانشگاه‌ها در رشد فعالیت مثبت و ایجاد فضایی پر نشاط دانشجویی قرار گرفته که ما باید آن را حفظ کنیم و از این دستاورد بدست آمده به خوبی نگهداری کنیم. وزیر علوم باید در روز استیضاح از این فرصت برای این دستاوردها استفاده و آن را مطرح کند.

انصاری با تاکید بر اینکه فکر نمی‌کنم در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها زیبنده باشد که مراکز علمی با چالشی در مدیریت خود مواجه باشند، اظهار داشت: اکثر نمایندگان مجلس در این روزها با ما در ارتباط بوده و برای دفاع از وزیر ابراز علاقه می‌کنند.

وی افزود: فکر می‌کنیم که نمایندگان مجلس دغدغه مردم را دارند و امیدواریم پس از استیضاح، با رای نمایندگان به ادامه کار فرجی دانا و مخالفت با استیضاح وی موجبات ادامه نشاط دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به یکسالگی دولت یازهم اشاره کرد و اظهار داشت: فکر نمی‌کنم که جشن یکسالگی را بشود با استیضاح پاسخ داد و انتظار عمومی مردم نیز این نیست.

انصاری ابراز امیدواری کرد مجموع تعاملی که با نمایندگان صورت گرفته با پاسخ وزیر به موارد استیضاح موجب روشن شدن قضایا و ادامه خدمت‌گذاری فرجی دانا در وزارت علوم شود.

کد N448139

وبگردی