آفتاب

انصاری: وزارت علوم بر مدار درستی در حال پیشرفت است/ اکثریت نمایندگان از فرجی‌دانا دفاع می‌کنند

انصاری: وزارت علوم بر مدار درستی در حال پیشرفت است/ اکثریت نمایندگان از فرجی‌دانا دفاع می‌کنند

فارس نوشت:

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:‌ امیدواریم بعد از پایان استیضاح با رأی نمایندگان با ادامه کار فرجی‌دانا موجبات آرامش فراهم شود.

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور عصر امروز در چهارمین نشست معاونین دستگاه‌های اجرایی در خصوص استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: ‌ضمن حرمت نهادن به حق قانونی نمایندگان در سوال و استیضاح فکر می‌کنیم وزارت علوم به خاطر اهمیتی که دارد و نقش ارزشمندی که آقای فرجی‌دانا ایفا کرده این دستگاه بر مدار درستی در حال پیشرفت است.

وی شخصیت فرجی‌دانا را شخصیتی معتدل و از خانواده‌ای بسیار اصیل عنوان کرد و گفت: عملکرد فرجی‌دانا در این مدت موجب شده که دانشگاه‌ها در وضع آرام و پرنشاطی باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها قرار داریم زیبنده نیست که در مرکز آن چالش یا خلاء در مدیریت به وجود آید.

انصاری با تأکید بر اینکه اکثریت نمایندگان مجلس اعلام کردند که از فرجی‌دانا دفاع می‌کنند، افزود: امیدواریم بعد از پایان استیضاح نمایندگان با رأی به ادامه کار فرجی‌دانا موجبات آرامش را فراهم کنند.

وی یادآور شد: دولت یازدهم در آستانه جشن یکسالگی خود است و فکر نمی‌کنم که با استیضاح پاسخ آن داده شود و انتظار عمومی مردم هم این نیست اما ما در برابر رأی نمایندگان خاضع هستیم.

انصاری اظهار داشت: امیدواریم تعامل و پاسخ صحبت‌های آقای وزیر موجب روشن‌تر شدن مسائل برای جامعه به ویژه نخبگان و دانشگاهیان باشد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه یک دستورالعمل در خصوص جمع‌بندی نشست‌ها و پیشنهادات جلسات گذشته معاونین پارلمانی اشاره کرد و از ارائه‌ آن به معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه این دستورالعمل توسط رئیس جمهور یا معاون اول وی ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: در این دستورالعمل برگزاری جلسات منظم، نحوه حضور در مجلس و پاسخگویی به مراجعات و مکاتبات نمایندگان ذکر شده است.

وی با تأکید بر اینکه از مجلس شورای اسلامی نمایندگان، هیأت رئیسه و رئیس مجلس بابت همکاری در طول یکسال گذشته تشکر می‌کنم، افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در برنامه دولت یازدهم که بر همکاری قوای کشور تأکید شده بود همکاری و همفکری مداوم قوا شکل گرفت.

وی به تعامل مطلوب سران سه قوه در طول یک سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ما سه اجلاس مشترک را در طی یازده ماه گذشته برگزار کردیم که جلسات مفیدی بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین به حضور وزرا در کمیسیون‌ها و برگزاری مجامع استانی با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت:‌ مجمع نمایندگان استانی ۲۲ ملاقات را با رئیس جمهور داشتند.

انصاری در عین حال به تعدد سوالات نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان سوالات زیادی را از وزرا داشتند و طبق قانون این سوالات پاسخ داده می‌شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه این کثرت سوالات گرچه وقت مجلس و مسئولان اجرایی را می‌گیرد و برخی از آنها گلایه می‌کنند که ممکن است وقت زیادی را برای حضور در کمیسیون بگذرانند، یادآور شد: اما دولت با کمال احترام به مجلس سوالات را پاسخ داده و در کمیسیون ها حضور می‌یابد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حضور معاونین پارلمانی در مجلس نیز خاطرنشان کرد:‌فلسفه این امر چنین بوده که نمایندگان برای هر کاری به دستگاه مربوطه مکاتبه یا مراجعه نداشته باشند و یا اینکه معاونین وزارتخانه‌ها بخواهند به مجلس بیایند از این رو معاون پارلمانی دستگاه ها پیش‌بینی شده است.

انصاری در ادامه سخنان خود تأکید کرد: دستگاه‌های ذی ربط در طرح و لوایح از موضع رسمی دولت هم در کمیسیون و هم در جلسه علنی حمایت کنند و در واقع همه وزرا طبق قانون باید از مجموعه مصوبات دولت حمایت کنند.

 

23503

کد N448119

وبگردی