آفتاب

وعده اشتاین مایر برای حمایت از کردها در برابر داعش/ کمک نظامی آلمان در هاله ای از ابهام

وعده اشتاین مایر برای حمایت از کردها در برابر داعش/ کمک نظامی آلمان در هاله ای از ابهام

وزیر خارجه آلمان در دیدار با مقامات اقلیم کردستان عراق هر چند از حمایت کشورش از کردها برای مقابله با تروریست های داعش خبر داد اما اشاره ای به ارسال تسلیحات آلمانی به شمال عراق نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان امروز به اقلیم کردستان سفر و با مقامات این منطقه دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدارها با تاکید بر حمایت برلین از کردها برای مقابله با تروریست های داعش گفت آلمان اقلیم کردستان را در این نبرد تنها نخواهد گذاشت.

اشتاین مایر در حالی این سخنان را در دیدار با "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق اظهار داشت که هیچ اشاره ای به اقدامات عملی آلمان در زمینه حمایت نظامی و تسلیحاتی از اربیل نکرد. این در حالی بود که بارزانی در سخنان خود به وضوح از نیاز اقلیم کردستان به سلاح های مدرن  تجهیزان به روز برای مقابله با حملات داعش خبر داد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در بخشی از سخنان خود گفت:ما کمبودی در زمینه مبارزان شجاع نداریم، کمبود ما در زمینه سلاح های مدرن و تاثیرگذار است. وی با اشاره به جنایات تروریست ها در مناطق شمالی عراق افزود: این بار جنایتکاران تاوان این اقدامات خود را خواهند پرداخت. با این حال این سخنان که در حضور خبرنگاران بیان می شد، پاسخی از سوی طرف آلمانی در بر نداشت.

در این کنفرانس مطبوعاتی همچنین اشتاین مایر ضمن همدردی با کردها گفت: تصاویری که هر روز از کشتار در عراق منتشر می شود تمام جهان از جمله آلمان را متاثر می کند، این وقایع تاسف بار و تکان دهنده هستند. به گفته گروه تروریستی داعش در تلاش است با این اقدامات وحشیانه، مردم عراق را به وحشت اندازد.

گفتنی است به دنبال اعلام آمادگی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس برای کمک به اقلیت های عراق، آلمان نیز آمادگی خود را برای پشتیبانی از کردها اعلام کرد، با این وجود تا کنون هیچ وعده ای از سوی مقامات برلین در مورد ارسال تجهیزات نظامی این کشور به اقلیم کردستان داده نشده است.

کد N448095

وبگردی