آفتاب

انصاری: زیبنده نیست در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها، آموزش عالی با چالش مواجه شود

انصاری: زیبنده نیست در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها، آموزش عالی با چالش مواجه شود

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری گفت: شایسته نیست یک‌سالگی دولت تدبیر و امید را با استیضاح جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه خود با معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرائی با بیان اینکه برای حق قانونی نمایندگان در طرح سوال و استیضاح احترام قائل هستیم اظهار کرد: با توجه به اهمیت وزارت علوم و نقش بسیار ارزشمند آقای دکتر فرجی‌دانا در عرصه پیشرفت دانشگاه ها باید بگویم که شخصیت دکتر فرجی‌دانا بسیار محترم،‌ انقلابی، متدین و معتدل است و از خانواده بسیار اصیل و خدمتگزار به انقلاب از شهر قم می‌باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دکتر فرجی دانا از افراد پایبند به اصول و ارزش های انقلابی است، تصریح کرد: دغدغه جدید مسئولان نظام در خصوص دانشگاه ها مدنظر دولت و شخص وزیر علوم است و شاهدیم عملکرد ایشان در این مدت موجب شده است دانشگاه ها فضای آرام و پرنشاط داشته باشند.

وی افزود: فرصت استیضاح نیز زمان خوبی است که آقای دکتر فرجی دانا در مورد رشد فعالیت‌های سیاسی مثبت در دانشگاه و ایجاد فضای نشاط دانشجویی در عین آرامش توضیحات خود را به نمایندگان و مردم بدهند.

انصاری خاطرنشان کرد : فکر می کنم در آستانه بازگشایی دانشگاه ها زیبنده نباشد که دستگاه عظیم آموزش عالی کشور با چالش و خلائی مواجه شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه اکثر نمایندگان مجلس در تعامل با بنده ابراز علاقه برای دفاع از وزیر علوم کرده‌اند، گفت: احساس می‌کنیم که نمایندگان مجلس دغدغه مردم را دارند و امید است بعد از پایان استیضاح با رأی نمایندگان موجبات ادامه کار دکتر فرجی دانا و ادامه آرامش و نشاط در دانشگاه ها فراهم شود.

انصاری با تأکید بر اینکه ما در برابر رای نمایندگان مردم تسلیم هستیم، اظهار کرد: امید است مجموعه تعاملات،‌توضیحات و پاسخ ها موجب روشن تر شدن مسائل در مجلس و جامعه باشد و همچنین موجبات ادامه خدمتگزاری آقای دکتر فرجی دانا فراهم گردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در ادامه جلسه خود با معاونان پارلمانی دستگاه‌های اجرایی با اشاره به اینکه دستورعملی در خصوص چگونگی تعامل دولت و مجلس بر اساس تجربیات گذشته و روش های پیشین و پیشنهادات مطرح شده در سه جلسه گذشته تهیه کرده‌ایم افزود: جمع بندی این نکات در قالب دستور العملی تهیه شده است که قرار است خدمت معاون اول و رئیس جمهور ابلاغ شود.

انصاری با اشاره به اینکه در آستانه سالروز رای اعتماد مجلس به هیئت دولت هستیم، گفت: از اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، هیئت رئیسه و رئیس مجلس بابت همراهی یکسال گذشته تشکر می‌کنیم که در طی این مدت ذیل تأکیدات رهبری مبنی بر همکاری قوای کشور همراهی های خوبی بین دولت و مجلس بوده است همانطور که مردم هم نمی پسندند که بین مسئولان نظام اختلاف و مشاجره وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته در سطح سران سه قوه تعامل مطلوبی برقرار بوده است خاطر نشان کرد : جلسات سران سه قوه که در گذشته تعطیل شده بود در این مدت به طور مرتب برگزار شده و خیر و برکات بسیاری داشته است. همچنین جلسات مشترک دیگری در سطوح مختلف با حضور وزرا و نمایندگان مجلس برگزار شده است و در مجموع حضور معاونان پارلمانی و وزرا در مجلس خوب بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در یک سال گذشته سطح خوبی از تعامل دولت و مجلس برقرار بوده است گفت: البته تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در این زمینه به لحاظ کمی و کیفی تلاش کنیم.

انصاری با بیان اینکه ما حق مجلس در طرح سوال از وزرا را به رسمیت می شناسیم، گفت: دولت پایبند به قانون است و اقلیت واکثریت مجلس برای ما محترم است که البته انتظار دولت این است که سعی کنیم با توسعه ارتباطات و ارتقای سطح تعاملات از میزان سوالات استیضاح و تذکرات رسمی بکاهیم. چون اکثریت مسئولان معتقدند طرح این موضوعات وقت گیر است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته سعی کرده ایم روابط دولت و مجلس در تلاطم سیاسی در حاشیه پردازی وارد نشود خاطر نشان کرد : پاسخگویی به سوالات حق نمایندگان مجلس و مردم است.

وی همچنین در رابطه با فلسفه حضور معاونان پارلمانی دستگاه های اجرایی در مجلس توضیح داد و گفت: آمد و رفت‌های وزرا به مجلس بسیار مفید خواهد بود و باعث می‌شود وزرا در جریان فضای مجلس خواست نمایندگان و مردم قرار گیرند و نمایندگان نیز محدودیت های مسئولان اجرایی را متوجه شوند.

انصاری همچنین در رابطه با روند رسیدگی به طرح ها و لوایح در مجلس توضیح داد و گفت:‌ این وظیفه به عهده معاونت امور مجلس ریاست جمهوری قرار گرفته است و به جز طرح های مفصلی که نیاز به کارشناسی دارد بقیه طرح ها به محض اینکه تقدیم به مجلس می‌شود از دستگاه های اجرایی ذی ربط استعلام می‌شود تا نظر مثبت یا منفی آنها گرفته شود تا بعد از بررسی ها با نظر معاون اول به مجلس منعکس گردد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در لوایح پیشنهادی هر لایحه به امضای وزیر مربوطه و شخص رئیس جمهور می رسد گفت: مورد تأکید رئیس جمهور است که حتماً ‌دستگاه های ذی‌ربط در رابطه با طرح ها و لوایح از موضع رسمی دولت در کمیسیون ها و جلسات علنی حمایت کنند و به هیچ عنوان دستگاه ها برای تأمین نظر بخشی در کمیسیون های مجلس دنبال تغییر لوایح تقدیمی دولت نباشند چون این کار زحمت دولت را از بین می‌برد، بنابراین تک تک وزرا موظفند از مجموعه مصوبات و لوایح دولت حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N448064

وبگردی