آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

واکنش سید رضا اکرمی به سخنانی درباره عزاداری/ نجفقلی حبیبی بی مطالعه سخن گفته است

واکنش سید رضا اکرمی به سخنانی درباره عزاداری/ نجفقلی حبیبی بی مطالعه سخن گفته است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از نهضت حسینی قوام و دوام یافته است، گفت: امام(ره) در فرمایشاتشان بارها توصیه می کردند که "عاشورا را زنده نگه دارید تا به انقلاب شما آسیب نرسد"، بنابراین من اظهارات اخیر نجفقلی حبیبی را کم لطفی و بیانگر این موضوع می دانم که بدون مطالعه سخن گفته است.

 سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات نجفقلی حبیبی در برنامه دیروز، امروز ، فردا گفت: من از سخنان وی تعجب کردم و می خواستم به صورت مکتوب پاسخ اظهاراتش را بدهم که در این مصاحبه بیان می کنم.

وی افزود: آقای حبیبی باید پاسخ دهد که چه مقدار حوادث عاشورا، مجالس عزاداری  و روضه خوانی را بررسی کرده است که می گوید:"بازده فرهنگی این مجلس چه بوده است؟"

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، ادامه داد: فقط در تهران حدود 1700 مسجد داریم؛ آیا ایشان تمام این 1700 مسجد را رفته است؟ حدود 7 هزار هیات داریم آیا در تمام این هیئات حاضر شده که چنین ارزیابی ای از ایام محرم و صفر دارد و به این نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه داستان عاشورا یک سوژه و یک بهانه است تا نهضت حسینی و قیام عاشورایی امام حسین (ع) زنده بماند، تصریح کرد: حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم هدف اصلی قیام حسینی است که این هدف باید استمرار یابد.

اکرمی با بیان اینکه بکاء و گریه نمک طعام است، گفت: با همین مجالس عزاداری بوده است که نهضت انقلاب اسلامی شکل گرفت. این نهضت از عاشورای امام حسین(ع) قوام گرفت و دوام یافت.

وی تاکید کرد: سخن گویا و رسای امام (ره) این بوده است که ما هرچه داریم از محرم و صفر است و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به توصیه های امام خمینی(ره) درمورد نهضت حسینی گفت: امام(ره) در فرمایشاتشان بارها توصیه می کردند که "عاشورا را زنده نگه دارید تا به انقلاب شما آسیب نرسد". بنابراین من اظهارات اخیر نجفقلی حبیبی را کم لطفی و بیانگر این موضوع می دانم که بدون مطالعه سخن گفته است.

به گزارش مهر، اظهارات نجفقلی حبیبی در برنامه دیروز امروز فردا در تلویزیون که پنجشنبه شب پخش شد ، اعتراضاتی را در رسانه ها و در میان مردم برانگیخت.حبیبی در این برنامه در تشریح لزوم توجه به تاثیر گذاری فرهنگی بودجه حکومت و نهاد ها مدنی با بیان این مطلب که نباید به گونه‌ای عمل کرد که جوان اعتقادش از ما سلب شود، گفت: جوان می داند اسلام درست است. شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول ها خرج می شود بازده فرهنگی اش چقدراست؟ دو شب گریه می کنند و بعد می‌روند.

کد N448011

وبگردی