آفتاب
افخم:

موضع اصولی ایران حمایت همه جانبه از وحدت و تمامیت ارضی عراق است

موضع اصولی ایران حمایت همه جانبه از وحدت و تمامیت ارضی عراق است

امیدواریم در فرصت کنونی همه گروه‌ها برای کمک به موفقیت این روند سیاسی و حل مشکلات و به خصوص تسریع در روند تشکیل دولت عراق نقش موثر و سازنده خود را ایفا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تحولات اخیر سیاسی در عراق را فرصت مثبتی پیش روی این کشور توصیف کرد و گفت: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت همه جانبه از وحدت، یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق است.

به گزارش ایلناك مرضیه افخم به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در عراق اشاره کرد و افزود: اقدام مترقی دولتمردان عراقی نشانه بارزی از استقرار چهارچوب‌های قانونی محکم در عراق، پیشرفت روند دموکراسی و حرکت به سمت تثبیت شرایط در این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تمجید از نقش برجسته مرجعیت، شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی ملی عراق در تحولات این کشوراظهار داشت: امیدواریم در فرصت کنونی همه گروه‌ها برای کمک به موفقیت این روند سیاسی و حل مشکلات و به خصوص تسریع در روند تشکیل دولت عراق نقش موثر و سازنده خود را ایفا کنند.

افخم ابراز امیدواری کرد مبارزه فراگیر مردم و دولت عراق با تروریسم به ریشه کنی این پدیده شوم و ضدانسانی و استقرار امنیت در همه مناطق این کشور منجر شود.

کد N448006

وبگردی