آفتاب

وزیر دفاع انگلیس: پروازهای شناسایی بر فراز عراق را ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع انگلیس: پروازهای شناسایی بر فراز عراق را ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع انگلیس اظهار داشت لندن قصد دارد پروازهای شناسایی خود بر فراز شمال عراق را ادامه دهد تا جلوی حمله تروریست‌ها به تعداد بیشتری از گروه‌های اقلیت در این مناطق را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس این اظهارات را در جریان سفر اخیر خود به قبرس مطرح کرد.

انگلیس در منطقه آکروتیری در ساحل جنوبی قبرس، یک پایگاه هوایی دارد که پروازهای شناسایی خود بر فراز عراق و امدادرسانی هوایی به آوارگان در این کشور را از مبدا این پایگاه انجام می‌دهد.

انگلیس تاکنون بیش از 100 تن کمک شامل چادر و آب آشامیدنی را برای کردهای ایزدی که در کوه‌های منطقه سنجار در شمال غرب عراق در محاصره قرار دارند فرستاده است.

وزیر دفاع انگلیس پس از مذاکراتی که با نیکوس آناستاسیادیس، رییس جمهور قبرس انجام داد گفت: ما پروازهای شناسایی بر فراز شمال عراق را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم درک بهتری از نیازهای انسانی در این منطقه به دست آوریم.

وی خاطرنشان ساخت: ما پرواز هواپیماهای خود بر فراز عراق را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم درک بهتری از اینکه تهدیدهای بعدی کجا بوده و اینکه آیا دیگر گروه‌های اقلیتی نیز با تهدید تروریست‌های وحشی روبه‌رو هستند داشته باشیم.

اوایل ماه جاری انگلیس جنگنده‌های تورنادو خود را به منظور پروازهای شناسایی در عراق در پایگاه هوایی آکروتیری مستقر کرد. فالون در این سفر پیش از آنکه با رییس جمهوری قبرس دیدار کند با فرماندهان نظامی در پایگاه آکروتیری دیدار کرد.

انتهای پیام

کد N447999

وبگردی