آفتاب

جزئیات طرح چهار ماده ای دولت پاکستان/ حمایت مشرف از انقلاب طاهر القادری

جزئیات طرح چهار ماده ای دولت پاکستان/ حمایت مشرف از انقلاب طاهر القادری

جزئیات طرح چهار ماده ای دولت پاکستان برای توقف تظاهرات و حمایت پرویز مشرف از انقلاب طاهر القادری از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیوز از طرح چهار ماده ای دولت پاکستان برای پایان تظاهرات در اسلام آباد و تصمیم دولت برای مذاکره با عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف خبر داد.

رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف همچنین آمادگی خود را برای پذیرش درخواست عمران خان به منظور برگزاری انتخابات میان دوره ای در صورت اعلام دیوان عالی کشور مبنی بر اثبات تقلب در انتخابات سال 2013 اعلام کرد.

آمادگی دولت برای بازشماری آرا در حوزه‌های مختلف به مدت 10 تا 15، تدوین یک چارچوب زمانی برای یافته‌ های کمیسیون دیوان عالی کشور و تایید آرا و اختصاص حداکثر بودجه برای آوارگان وزیرستان شمالی و دولت خیبرپختونخوا از دیگر موارد این طرح چهار ماده ای است.

در پی اعلام این طرح چهار ماده ای انتظار می رود که عمران خان هواداران خود را به پایان دادن به تظاهرات و بازگشت آرامش به پاکستان فراخواند.

انتشار این گزارش درحالیست که رهبران حزب جماعت اسلامی پاکستان در نشست عمومی به رهبری حزب تحریک انصاف از آمادگی خود برای پیوستن به راهپیمایی آزادی با هدف وادار کردن دولت در بازشماری آرا و اصلاح قوانین انتخاباتی خبر داده اند.

در همین رابطه روزنامه نیوز با اشاره به حمایت "سراج الحق" رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان از مطالبات عمران خان برای بازشماری آرا و اصلاح قوانین انتخاباتی از شرکت رهبران این حزب در نشست عمومی عمران خان در اسلام‌ آباد خبر داد.

خبر دیگر اینکه نیشن گزارش داد پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان ضمن حمایت از انقلاب حزب تحریک عوامی به رهبری طاهر القادری از مقامات حزبش خواست تا تمام امکانات را در اختیار تظاهرکنندگان قرار دهند.

کد N447809

وبگردی