آفتاب

عیادت سیدعباس صالحی از سیمین بهبهانی به روایت فاطمه راکعی

عیادت سیدعباس صالحی از سیمین بهبهانی به روایت فاطمه راکعی

فاطمه راکعی شاعر، تاکید کرد هرکسی که شعر فارسی را پاس می‌دارد باید به عیادت سیمین بهبهانی شاعر سرشناس برود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عیادت راکعی از سیمین بهبهانی با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در بیمارستان و دیدار او از بانوی غزل ایران همزمان شد. راکعی در مورد این همزمانی که اتفاقی بود، به خبرآنلاین، گفت: «من و آقای افشین علاء به همراه سهیل محمودی و چند تن از شاعران جوان با هم قرار گذاشتیم که برای عیادت از بانو سیمین بهبهانی به بیمارستان برویم. اما به محض رسیدن به در ورودی به آقای صالحی برخوردیم که به همراه یکی از دوستان یا همکارانش به عیادت این شاعر عزیز آمده بود.»

او افزود: «این همزمانی دیدارها بدون هیچ هماهنگی صورت گرفت. نه ما به ایشان اطلاع داده بودیم و نه از ایشان خواسته بودیم که چنین ملاقاتی داشته باشند، بلکه ایشان بنا به علاقه خود و بر اساس شخصیت فرهنگی و فهیم‌شان همان‌طور که همه ما انتظار داشتیم به عیادت آمده بودند.»

این شاعر با اشاره به جایگاه پراهمیت سیمین بهبهانی در ادبیات، گفت: «از آقای صالحی بعید نبود که به عیادت غزل‌بانوی شعر ایران سیمین بهبهانی بیایند. شاعران امروز میراث‌دار شاعران بزرگی چون حافظ و مولانا و سعدی هستند. میراثی که از سوی شاعران بزرگ امروز از جمله خانم بهبهانی پی گرفته شده است و به همین خاطر ما انتظار داریم که مسئولان فرهنگی کشور و همه کسانی که شعر فارسی را پاس می‌دارند به عیادت ایشان بروند.»

راکعی تاکید کرد:‌ «البته شخصیتی مثل سیمین بهبهانی با آن قلب مهربان و کودک درونی که همیشه زیبا و دوست‌داشتنی‌اش می‌کرد در این حالت اغماء احتیاجی به این عیادت‌ها ندارد ولی ارج گذاشتن به او ارج گذاشتن به شعر فاخر ایران است.»

به گفته راکعی، در این دیدار سیدعباس صالحی، به دلجویی و همدلی با خانواده سیمین بهبهانی پرداخته و مراتب همدلی خود را یادآور شده است. 

243۲۴۴

کد N447795

وبگردی