آفتاب

جایزه دولتی ژاپن در دستان «گودزیلا»

جایزه دولتی ژاپن در دستان «گودزیلا»

بازسازی فیلم «گودزیلا» توسط کمپانی لجندری پیکچرز باعث به وجود آمدن علاقه جدید نسبت به این هیولا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کمپانی لجندری پیکچرز برای بازسازی فیلم «گودزیلا» جایزه‌ای را از طرف دولت ژاپن دریافت می‌کند. سازمان تجارت خارجی ژاپن، وزارت اقتصاد ژاپن، کمپانی تجارت و صنعت و کنسول ارشد ژاپن در لس‌آنجلس این جایزه را رسما اهدا می‌کنند. الکس گارسیا مدیر ارشد بخش تهیه کمپانی لجندری و همچنین تهیه‌کننده فیلم «گودزیلا» این جایزه را به نیابت از کمپانی در مراسمی ویژه که روز سیزدهم ماه سپتامبر برگزار می‌شود دریافت می‌کند.

این جایزه که J3C نام دارد، یکی از جوایزی است که توسط نخست‌وزیر شینزو آبه به وجود آمده است تا بتواند جهانی‌شدن تجارت خلاقانه ژاپن را افزایش دهد. این جوایز به افراد و گروه‌های خلاقی تعلق می‌گیرند که آثار ژاپنی را برای بینندگان بین‌المللی به نمایش می‌گذارند.

فیلم «گودزیلا» ساخته گرت ادواردز باری دیگر این مجموعه هیولای ژاپنی را سر زبان‌ها انداخت و فروشی بیش از 500 میلیون دلار در سراسر جهان داشت. در خود کشور ژاپن نیز این فیلم در هفته اول اکرانش 6.7 میلیون دلار فروش داشت و تا به حال در کل نیز بیش از 20 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. از بازیگران این فیلم می‌توان به برایان کرنستون و ارون تیلور-جانسون اشاره کرد.

توماس تول از کمپانی لجندری از تهیه‌کنندگان دیگر این فیلم است. با توجه به موفقیت قسمت اول، تاریخ اکران قسمت دوم این مجموعه نیز برای روز هشتم ماه ژوئن سال 2018 تعیین شده است. ادواردز ابتدا قرار است یکی از فیلم‌های مرتبط به «جنگ ستارگان» را کارگردانی کند که روز شانزدهم دسامبر سال 2016 اکران می‌شود و بعد از آن به کارگردانی قسمت دوم «گودزیلا» خواهد پرداخت.

کمپانی لجندری پیکچرز جایزه J3C خود را کنار داگ لایمن دریافت می‌کند که قرار است به خاطر کارگردانی جایزه خود را دریافت کند. فیلم «لبه فردا»ی لایمن از رمان ژاپنی «تنها چیزی که لازم داری کشتن است» نوشته هیروشی ساکورازاکا ساخته شده و بیش از 360 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است.

هنوز برنده جایزه بازیگری J3C مشخص نشده است. دریافت‌کنندگان سال گذشته این جوایز گیلرمو دل‌تورو، تیم کرینگ، جان لَسِتِر، دان مرفی تهیه‌کننده (ترنسفورمرز) و ویکی شیگکونی تهیه‌کننده بودند.   

کد N447789

وبگردی